Twitter rozluźnia swoje zasady. Umożliwia reklamowanie konopi indyjskich

Elon Musk paląc jointa podczas jednego z wywiadów, na dobre zapadł w pamięci wielu widzów. Teraz kilka miesięcy po przejęciu sterów Twittera zadecydował, że na platformie będzie dozwolone reklamowanie konopi indyjskich. Jest to ruch, który wyróżnia serwis spośród konkurencji.

Twitter zezwala na reklamowanie konopi indyjskich
Twitter zezwala na reklamowanie konopi indyjskich
Źródło zdjęć: © YouTube
Konrad Siwik

Nowa konopna polityka Twittera pozwala na znacznie więcej niż inne duże platformy, takie jak Instagram, Facebook czy TikTok. Serwis ogłosił bowiem w ostatnich dniach na swoim blogu, że marki zajmujące się branżą konopną będą mogły reklamować swoje produkty i angażować użytkowników w dyskusje na ich temat – zauważa serwis Axios.

"Przestrzeń związana z konopiami na Twitterze jest zabawna i wciągająca, a użytkownicy tweetują o swoich doświadczeniach związanych z używaniem marihuany – czy to w celach medycznych, zdrowotnych, czy rekreacyjnych – a także polecają marki, produkty i miejsca sprzedaży detalicznej. Rozmowy odzwierciedlają również kierunek, w którym zmierza obecnie przemysł konopny: reforma legislacyjna/polityczna, rozwój biznesu i wpływ na społeczność" – czytamy na blogu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Firma wcześniej zezwalała na reklamy CBD skierowane do niektórych użytkowników z USA. Zmiana polityki oznacza, że Twitter pozwoli na więcej reklam konopi niż inne platformy, takie jak Facebook, Instagram i TikTok.

Reklamy marihuany na Twitterze

Na platformach należących do Meta, reklamodawcy mogą promować produkty konopne z ograniczeniami wokół targetowania geograficznego i treści, ale produkty THC i CBD nie są dozwolone. TikTok ma również ścisłe zasady dotyczące używek, nawet odmawiając zezwolenia na ogłoszenia publiczne ze stanu Nowy Jork po zalegalizowaniu marihuany dla dorosłych.

Twitter niewątpliwie jest tutaj wyjątkiem. "Idąc naprzód, Twitter pozwala reklamodawcom promować preferencje marki i treści informacyjne związane z konopiami indyjskimi dla CBD, THC oraz produktów i usług związanych z konopiami indyjskimi" – podano na blogu. "Nie możemy się doczekać, aby pomóc większej liczbie klientów odblokować moc reklam na Twitterze, aby połączyć się z rozmową o konopiach indyjskich i napędzać ich biznes" – podkreśla Twitter.

Reklamodawcy konopi na Twitterze nadal będą musieli przestrzegać pewnych wytycznych, aby promować swoje produkty. Reklamy muszą być wstępnie zatwierdzone przez Twittera i mogą kierować użytkowników tylko w miejscach, gdzie są one licencjonowane do promowania produktów i usług konopi.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)