Twitter uruchamia weryfikację NFT. Ma zapobiec kopiowaniu zdjęć profilowych
Odkąd zwolennicy kryptowalut zaczęli używać NFT jako zdjęć profilowych na Twitterze, wielu sceptycznie podchodziło do trwałości "własności" tych cyfrowych aktywów. Serwis teraz wprowadził rozwiązanie, które ma powstrzymać innych użytkowników przed kopiowaniem "unikalnych" grafik.
Właściciele kont w social mediach z kreskówkowymi małpami i innymi zwierzętami w profilówkach mogą mieć wrażenie wyłącznego posiadania konkretnego NFT. Wszystko dzięki przypisaniu tokenu do adresu Ethereum na blockchainie. Wciąż jednak nic nie powstrzymywało innych użytkowników przed kliknięciem prawym przyciskiem myszy na obrazek i ustawieniem go jako swojego zdjęcia profilowego.
Teraz, po miesiącach oczekiwań, Twitter udostępnił oficjalny mechanizm weryfikacji dla zdjęć profilowych NFT, który ma powstrzymać internautów przed "złodziejskim procederem".
Użytkownicy Twittera mogą teraz połączyć swój portfel Ethereum z kontem w serwisie. Po tym zabiegu zostanie im przedstawiona lista posiadanych NFT. Weryfikacja jest obecnie dostępna tylko dla tokenów opartych na Ethereum, w tej chwili, choć przedstawiciel firmy wyjaśnił, że jest to tylko "pierwsza iteracja" funkcji, która może w przyszłości wspierać inne blockchainy.
Po wybraniu NFT na zdjęcie profilowe – zazwyczaj zamknięte w okręgu – otrzyma ono nową, wyjątkową sześciokątną ramkę. Wówczas jeśli ktoś kliknie prawym przyciskiem myszy i spróbuje użyć NFT jako zdjęcia profilowego bez uprzedniego zakupu tokena, nadal będzie mógł użyć tego zdjęcia, ale utknie w klasycznej, okrągłej ramce.
Twitter pobiera NFT użytkowników za pomocą interfejsów programowania aplikacji (API) z rynku online OpenSea, co skutecznie wprowadza trzecią stronę w procesie weryfikacji, w przeciwieństwie do bezpośredniej interakcji z blockchain. Jeśli jednak OpenSea jakimś cudem przestanie działać, Twitter może mieć problemy z załadowaniem tych obrazów.
Na razie weryfikacja NFT jest dostępna tylko dla użytkowników Twitter Blue, usługi subskrypcji firmy za 2,99 dolarów miesięcznie, która oferuje usprawnione wrażenia użytkownika i przycisk "cofnij", a także inne funkcje, głównie kosmetyczne.