"Usługi Google Play wciąż przestaje działać" - co zrobić w tej sytuacji?
Kiedy Google Play przestaje działać, nie trzeba załamywać rąk - jest kilka prostych sposobów, żeby przywrócić usługi Google do porządku.
Jeśli widzisz komunikat "Usługi Google Play wciąż przestaje działać", najczęściej wynika to z faktu, że coś jest nie tak z twoim połączeniem z internetem. Możliwe jednak, że problem sięga głębiej i winny jest błąd w aktualizacji. Play Store jest udostępniany przez Google w wersji zakodowanej do współpracy z konkretnym modelem smartfonu. Jeśli zdarzy się, że w wyniku błędu podczas aktualizacji do twojego urządzenia trafi niewłaściwa wersja oprogramowania, nie będzie w stanie działać prawidłowo. Poniżej znajdziesz proste sposoby pozwalające sobie z tym poradzić.
Po pierwsze, sprawdź połączenie
Brak łączności z siecią to najczęstszy powód problemów ze Sklepem Play - warto od razu go wyeliminować!
Po drugie, sprawdź datę systemową
Sklep Play nie będzie działał, jeśli data ustawiona w systemie nie zgadza się z datą, jaką udostępniają serwery Google'a.
- Jak ustawić datę w smartfonie?
- Wejdź w "Ustawienia",
- W wyszukiwarkę wpisz "Data i czas",
- Upewnij się, że przełącznik "Ustaw automatycznie" jest włączony - jeśli nie, włącz go.
Po trzecie - zrestartuj swój smartfon
Wszyscy wiemy, że jeśli coś nie działa, trzeba wyłączyć i włączyć. Ta prosta metoda jest tak popularna bo… po prostu działa. Warto więc spróbować.
Jak zrestartować smartfon?
- Przytrzymaj przycisk zasilania smartfonu, aż pojawi się menu wyłączenia
- Wybierz "Wyłącz"
- Kiedy urządzenie wyłączy się całkowicie, włącz je na nowo
Po czwarte - zaktualizuj Sklep Play i Usługi Google
Co aktualizacja popsuła, aktualizacja może naprawić. Warto sprawdzić, czy wgranie najnowszej wersji oprogramowania nie usunie problemów.
Jak zaktualizować Play Store i Google Services?
- Uruchom Sklep Play
- Kliknij przycisk menu po lewej stronie na górze (w najnowszych wersjach ta funkcja została przeniesiona do ikonki użytkownika Sklepu Play, po prawej stronie na górze)
- Wybierz "Ustawienia", przejdź na sam dół i kliknij "Wersja Sklepu Play"
- Jeśli są jakieś aktualizacje, teraz zostaną pobrane
Po piąte, wyczyść dane aplikacji
Jeśli problemy nie wynikają z uszkodzenia czy błędnej wersji Sklepu Play, mogły powstać już na twoim smartfonie. Spróbuj dać swoim aplikacjom czysty start, usuwając nagromadzone dane podręczne.
Jak wyczyścić dane podręczne Sklepu Play?
- Wejdź w "Ustawienia"
- Wpisz w wyszukiwarkę "Aplikacje", kliknij wyszukaną opcję
- Wybierz na liście "Aplikacje" (pierwsza pozycja od góry)
- W wyszukiwarkę wpisz "Sklep Google Play" i kliknij wyszukaną aplikację
- Kliknij "Pamięć" i następnie "Wyczyść pamięć podręczną"
- Tą samą procedurę powtórz dla Usług Google Play
Po szóste, przywróć wcześniejszą wersję Sklepu Play
Możesz wymusić powrót do wcześniejszej wersji Sklepu Play - jeśli to zrobisz, system będzie chciał zaktualizować go raz jeszcze. Możliwe, że ta aktualizacja rozwiąże problem.
Jak przywrócić starszą wersję Sklepu Play?
- Wejdź w "Ustawienia"
- Wpisz w wyszukiwarkę "Aplikacje", kliknij wyszukaną opcję
- Wybierz na liście "Aplikacje" (pierwsza pozycja od góry)
- W wyszukiwarkę wpisz "Sklep Google Play" i kliknij wyszukaną aplikację
- Kliknij "Wyłącz"
- Zrestartuj telefon
Jeśli po żadnym z tych kroków Sklep Play i Usługi Google Play nie zaczęły działać prawidłowo, konieczne może być zresetowanie urządzenia do ustawień fabrycznych, co jednak wiąże się z utratą wszystkich danych, aplikacji i ustawień twojego telefonu.