V-Ray | Maya to świetny, fotorealistyczny renderer, przystosowany do pracy z programem Autodesk Maya. V-Ray wykorzystuje śledzenie promieni i odtwarza fizycznie poprawne oświetlenie sceny.
V-Ray | Maya został wyposażony różne typy kamer, w tym w kamery ortograficzne, stereoskopowe i sferyczne, dzięki którym można przygotować obrazy dla gogli VR. Podczas renderowania scen krajobrazowych V-Ray pozwala kontrolować wiele parametrów środowiska, w tym barwę mgły lub smogu, a przy renderowaniu postaci doskonale odtwarza futra i włosy. Nie zabrakło SSS (Subsurface Scattering), renderowanego z użyciem śledzenia promieni.
V-Ray może także dodawać realistyczne efekty soczewkowe i pozwala na zaawansowaną kontrolę barw na renderowanym obrazie – balans bieli, kontrast, odcień i nasycenie. Przy odwzorowaniu barw może korzystać z profili ICC, LUT i OpenColorIO.
V-Ray 3.40 obsługuje warstwy i narzędzia animacji wprowadzone w Mayi 2016.5, można też renderować obraz bezpośrednio w widoku roboczym programu. Wersję demonstracyjną renderera można pobrać po rejestracji na forum. V-Ray | Maya działa z Mayą w wersjach 2016.5, 2016, 2015 i 2014, ale wciąż są dostępne starsze wersje.
Wersja demonstracyjna V-Raya pozwala renderować sceny liczące maksymalnie 5 źródeł światła i 200 obiektów i nie pozwala na korzystanie z renderowania rozproszonego. Na obrazie o rozdzielczości 600×450 pikseli znajdzie się znak wodny. Ponadto demo regularnie „zapomina” ustawienia.