VeloBank nie działa. "Przepraszamy za utrudnienia" (aktualizacja)
VeloBank nie pozwala klientom zalogować się na swoje konta, bo walczy z awarią bankowości. Podejmując próbę logowania w VeloBanku, na ekranie pojawia się komunikat "Przepraszamy za utrudnienia i dziękujemy za wyrozumiałość".
01.06.2023 | aktual.: 01.06.2023 17:35
VeloBank deklaruje, że "zmienia się dla klientów" i to dlatego nie mogą zalogować się na swoje konta. Z informacji w serwisie downdetector wynika, że problemy trwają od godziny 10:30. Od tamtego czasu do serwisu spłynęły dziesiątki zgłoszeń z całej Polski. Klienci VeloBanku zgłaszają po prostu kłopoty z logowaniem - zarówno w internecie, jak i przez aplikację mobilną.
W tym czasie bankowość internetowa VeloBanku pozostaje w praktyce zupełnie niedostępna. Klienci nie mają więc możliwości zlecania przelewów, czy choćby sprawdzenia swojego stanu konta. Zakładamy, że w konsekwencji VeloBank nie pozwala też teraz sfinalizować transakcji szybkich płatności w przypadku zakupów w internecie. Klientom pozostaje po prostu uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwiązanie problemu.
Na szczęście VeloBank potwierdził już na Facebooku, że problemy mogą występować, za co rzecz jasna przeprasza. Zadeklarowano przy tym jedynie, że trwają prace nad jak najszybszym przywróceniem systemów do działania, ale nie podano konkretnych ram czasowych. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko bankowość VeloBanku zacznie działać.
Aktualizacja, godz. 14:30
Po kilku godzinach od początku awarii w VeloBanku, problemy wciąż są widoczne. W serwisie downdetector liczba zgłoszeń spadła tylko nieznacznie. Z naszej obserwacji wynika, że obecnie klienci potrafią się już logować na swoje konta, ale bankowość działa bardzo niestabilnie i próba wykonania jakiejkolwiek operacji może zakończyć się błędem.
Aktualizacja, godz. 14:40
Otrzymaliśmy oświadczenie od VeloBanku, z którego wynika, że wszystkie problemy zostały już rozwiązane i bankowość powinna działać bez zarzutów.
Aktualizacja, godz. 16:00
Jak wynika z odświeżanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, a także sygnałów od naszych czytelników, mimo deklaracji VeloBanku problemy z działaniem usług w praktyce nie zostały do końca usunięte. W rzeczywistości wciąż mogą występować utrudnienia w obsłudze bankowości i aplikacji mobilnej.
Aktualizacja, godz. 17:35
Aktualizowane na bieżąco zgłoszenia problemów w serwisie downdetector sugerują, że awaria w VeloBanku została finalnie zażegnana. Liczba raportów od użytkowników zgłaszających problemy spadła niemal do zera, z czego wnioskujemy, że VeloBank powinien już działać w pełni sprawnie.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl