Weryfikacja numeru w InPost Mobile. Trzeba przepisać 6‑cyfrowy kod
Użytkownicy aplikacji InPost Mobile przydatnej głównie do obsługi Paczkomatów, raz na jakiś czas są proszeni o ponowną weryfikację swojego numeru telefonu. To niezbędna procedura, a do jej ukończenia wystarczy przepisać numer z otrzymanego wcześniej SMS-a.
07.02.2022 | aktual.: 10.02.2022 09:24
InPost Mobile to oficjalna aplikacja przewoźnika do śledzenia przesyłek kurierskich i paczkomatowych. Program pozwala nie tylko sprawdzać, na jakim etapie podróży jest dana przesyłka, ale także zdalnie otwierać paczkomaty, przekierowywać paczki kurierskie czy od niedawna - nadawać zwroty. Aby program działał, raz na jakiś czas niezbędna jest jednak ponowna weryfikacja numeru telefonu.
To istotne, bo podobnie jak choćby w przypadku WhatsAppa, do InPost Mobile loginem jest numer komórkowy użytkownika. Dodatkowa weryfikacja pozwala więc upewnić się, że w telefonie dalej znajduje się karta SIM z numerem użytkownika, a to dodatkowa gwarancja, że informacje o przesyłkach trafiają w ręce właściwej osoby.
Kiedy weryfikacja będzie konieczna, aplikacja sama da o tym znać. Od tego momentu użytkownik ma 20 dni, by zweryfikować swój numer. Warto zrobić to od ręki, bo proces zajmuje co najwyżej kilkanaście sekund. Po wyrażeniu zgody na weryfikację, automat wyśle SMS na numer telefonu użytkownika. Później wystarczy przepisać 6-cyftrowy kod do właściwego okienka (lub zezwolić na automatyczny odczyt z SMS-a) i... gotowe.
Jeśli proces weryfikacji zostanie odłożony na później, można do niego wrócić z poziomu opcji w aplikacji. Ta pozycja w menu nie jest dostępna, póki InPost Mobile nie stwierdzi, że weryfikacja numeru jest ponownie konieczna. W praktyce weryfikacji należy się spodziewać co kilka miesięcy.