WhatsApp będzie wyświetlać reklamy. Zmiany wejdą w życie w 2020 roku
Komunikator WhatsApp jeszcze tylko przez kilka miesięcy będzie pozbawiony reklam. W 2020 roku do aplikacji trafią nowe elementy, w tym pełnoekranowe reklamy, które będą się pojawiać pomiędzy kolejnymi zmianami statusów, podobnie jak na przykład w relacjach na Instagramie. To duża zmiana, ponieważ od swojego początku komunikator nigdy wcześniej nie wyświetlał reklam.
Informacja o planowanych zmianach pojawiła się na Twitterze, gdzie zamieszczono zdjęcie z prezentacji przedstawiającej nowe typy treści, które będą związane z WhatsAppem. Poza wspominanymi pełnoekranowymi reklamami w komunikatorze, w mobilnym Instagramie oraz Facebooku pojawią się także reklamy przekierowujące właśnie do WhatsAppa.
Na razie nie są znane dodatkowe szczegóły związane z implementacją. Jasne jest tylko, że reklamy trafią do WhatsAppa w przyszłym roku, ale na tę chwilę nie precyzuje się nawet w której części roku. Chociaż na początku reklamy pomiędzy statusami będą z pewnością dużym zaskoczeniem dla użytkowników, którzy przywykli do pozbawionego zbędnych treści komunikatora, trzeba przyznać, że i tak powinny być mniej drażniące choćby od tych w Messengerze, które pojawiają się nawet na liście konwersacji.
WhatsApp i wyczekiwany ciemny motyw
W kontekście WhatsAppa nie należy zapominać o ciągłym rozwoju aplikacji i działaniach mających na celu wdrożenie ciemnego motywu. Od dłuższego czasu, głównie za sprawą informacji od WABetaInfo, do internetu trafiają zrzuty ekranu przedstawiające ciemny motyw, który rozwijany jest w WhatsAppie, ale nadal nie jest dostępny dla użytkowników.
Ponieważ prace toczą się od dłuższego czasu, bardzo możliwe, że modne (i wygodne nocą) ciemne kolory interfejsu są za pasem i pojawią się w aplikacji w jednej z najbliższych aktualizacji. Pierwsze wskazania na prace nad ciemnym motywem były dostępne w sieci jeszcze we wrześniu ubiegłego roku.
WhatsApp jest dostępny do pobrania z naszego katalogu w edycjach dla wielu platform.