Windows 10 i problemy po aktualizacji KB4601319, czyli BSOD-y i inne usterki
W Windows 10 pojawiają się problemy z najnowszą aktualizacją kumulatywną KB4601319, która została wydana w lutym. Jak wynika z doniesień niektórych użytkowników, po instalacji można się natknąć na między innymi na "niebieskie ekrany śmierci" (BSOD-y), niedziałające kamery internetowe, problemy narzędzia Kopia zapasowa z historii plików, nieuzasadnione błędy aplikacji czy problemy z instalacją innych.
Szczegóły opisał serwis Windows Latest. Jak się okazuje, krytyka pojawia się między innymi na reddicie, gdzie w wątku założonym niemal miesiąc temu użytkownicy na bieżąco opisują negatywne skutki instalacji KB4601319 w ich przypadkach. Co ciekawe, usterki są przeróżne, a to prawdopodobnie złe wieści dla programistów Microsoftu w kontekście możliwie szybkiej naprawy.
Jeden z użytkowników opisuje na przykład, że pakietu KB4601319 w ogóle nie udało mu się wdrożyć, bo komputer zawiesił się na etapie instalacji. Inny, że po instalacji jego laptop nie przechodzi w tryb uśpienia, nawet jeśli ręcznie wybierze taką opcję. Kolejna osoba skarży się, że komputer wpadł w pętlę uruchomień i nie potrafi się włączyć, kończąc BSOD-em. Do tego dochodzą wspomniane przez Windows Latest problemy z kamerami czy dostępem do historii plików – jednej z metod tworzenia kopii zapasowych danych w Windows 10.
Microsoft potwierdza część błędów
Co najważniejsze dla użytkowników, Microsoft zauważył już niektóre usterki po aktualizacji. Jeden z pracowników potwierdził, że trwa badanie sprawy problematycznych kamer internetowych, których usterki mają również wpływ na uwierzytelnianie przez Windows Hello. Problemy z historią plików nie zostały jednak jak dotąd potwierdzone.
Aby wyeliminować problemy, użytkownicy Windows 10 mają dwie opcje. Pierwsza to uzbrojenie się w cierpliwość i oczekiwanie na kolejny pakiet aktualizacji, w którym być może pojawią się łatki rozwiązujące przynajmniej część opisanych usterek. Druga to dezinstalacja pakietu KB4601319, po czym wszystkie błędy znikają.
By to zrobić, należy Wyświetlić historię aktualizacji w ramach Windows Update i wybrać opcję Odinstaluj aktualizację. W nowym oknie trzeba później odszukać wpis odpowiadający pakietowi KB4601319 i postępować zgodnie z poleceniami kreatora.