Windows 11: jak wyłączyć proponowane aplikacje i pliki?
Wyłączenie proponowanych aplikacji i plików w Windows 11 uporządkuje menu Start. Z czasem uruchamiane często pliki i programy wprowadzają zamęt i dezorientację wśród nowych użytkowników najnowszego Windowsa.
11.04.2022 | aktual.: 12.04.2022 12:15
Windows 11 to wyjątkowo dobrze przyjęty system operacyjny Microsoftu. Świetnym potwierdzeniem tego stanu jest nagroda w plebiscycie Imperatory WP w kategorii Program Roku 2021. Jedenastka, choć coraz popularniejsza, to nie dla wszystkich jest intuicyjna i łatwa w obsłudze, a nowi użytkownicy mogą mieć trudności nawet z najprostszymi czynnościami.
Windows 11: jak wyłączyć proponowane aplikacje i pliki?
Aby wyłączyć proponowane aplikacje i pliki, najpierw trzeba dotrzeć do ustawień. W tym celu należy kliknąć lewym klawiszem myszki menu START i następnie ikonę USTAWIENIA (to samo uzyskamy skrótem klawiaturowym WIN+I).
W nowym oknie po lewej stronie odnajdujemy zakładkę PERSONALIZACJA, klikamy w nią, następnie na liście po prawej stronie odnajdujemy zakładkę START.
Po kliknięciu pojawi się nowe okno, gdzie będą widniały trzy opcje:
- Pokaż ostatnio dodane aplikacje
- Pokaż najczęściej używane aplikacje
- Pokaż ostatnio otwierane elementy menu Start, na listach szybkiego dostępu i w Eksploratorze plików
Za pomocą umiejscowionych po prawej stronie suwaków możemy wyłączyć lub włączyć odpowiednie opcje.
Po wyłączeniu sekcja Proponowane w menu Start zostanie wyczyszczona i pojawi się napis: Aby wyświetlić ostatnio używane pliki i nowe aplikacje, włącz je w aplikacji Ustawienia menu Start.
Może się wydawać, że menu Start w Windows 11 żyje własnym życiem, a zwłaszcza jego sekcja Proponowane. To w tym miejscu przejawia się inteligencja systemu, gdzie podpowiadane są najczęściej uruchamiane aplikacje czy ostatnio otwarte pliki. Jak widać, w prosty sposób możemy wyłączyć rekomendacje systemu.
Zobacz także