Xbox Game Pass w chmurze na iPhone i PC. Setki gier w przeglądarce
Microsoft wprowadza Xbox Cloud Gaming na komputerach PC i iPhone'ach. Pozwoli to uzyskać dostęp do setek gier z poziomu przeglądarki, bez martwienia się, czy nasz sprzęt jest wystarczająco mocny. Strumieniowanie gier chmurą obliczeniową Azure zadba o tę moc za nas.
Nowa usługa wchodzi w formie tzw. bety już od dziś, 20 kwietnia 2021 r. i obejmuje PC z przeglądarkami Chrome i Edge oraz iOS (iPhone + iPad) na przeglądarce Safari.
Rozgrywka poprzez strumieniowanie w chmurze może być świetną alternatywą dla osób, które nie posiadają mocnego komputera, a chcą grać dla nowości. To także sposób na to, aby móc grać w hity znane z konsol czy PC także na smartfonach czy tabletach.
Aby skorzystać z tej opcji potrzebny jest abonament Xbox Game Pass Ultimate (4 zł za okres próbny - później 54,99 zł za miesiąc) oraz kontroler na Bluetooth i łącze internetowe o prędkości minimum 10 megabitów na sekundę.
Tutaj znajdziecie informacje o tym, jak uruchomić gry z Xbox Game Pass na smartfonie z Androidem.
Początkowo na platformie iOS (poprzez przeglądarkę Safari) oraz Edge i Chrome na komputerach PC będzie grywalnych ponad 100 tytułów. Aby skorzystać z tej opcji należy wejść na adres: https://xbox.com/play.
Usługa będzie obecnie testowana w 22 krajach, w tym Polsce i aby z niej korzystać należy być abonentem Xbox Game Pass Ultimate oraz otrzymać zaproszenie drogą mailową. Microsoft poszukuje obecnie informacji zwrotnych, aby wprowadzić szybko ewentualne zmiany i udostępnić usługę publicznie w większej liczbie krajów w przeciągu kilku miesięcy.
Jedynym sposobem na rozgrywkę będzie w tym momencie sparowanie kontrolera na Bluetooth bądź podpięcie pada na USB. Niektóre tytuły oferują jednak sterowanie dotykowe (co także działa na PC przy tabletach czy urządzeniach 2w1).
Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu, widzi w strumieniowaniu gier na smartfony niezwykle dochodowy biznes:
Jeśli chodzi o tradycyjne konsole, ich sprzedaż utrzymuje się na podobnym poziomie od około 20 lat. Rynek w tym aspekcie nie rośnie - wzrastają jedynie dochody ze sprzedaży gier cyfrowych. Strumieniowanie gier w chmurze na smartfony może być kluczowe, aby pozyskać nowych konsumentów.