Xiaomi goni Apple'a wynikami sprzedaży. Huawei ma do pokonania tylko Samsunga
W wielu firmach nadszedł okres chwalenia się wynikami sprzedaży za trzeci kwartał 2018 roku. Nie inaczej jest w przypadku marek jednoznacznie kojarzonych przede wszystkim ze smartfonami, a dobrym przykładem mogą być choćby publikowane dzisiaj przez nas wyniki finansowe Apple'a. Analizowanie liczb dotyczących jednej marki jest jednak ciekawe przede wszystkim dla fanów konkretnych produktów, zaś szersze grono odbiorców powinny bardziej zainteresować porównania do innych producentów, a tu robi się już nieco ciekawiej.
Okazuje się bowiem, że wyraźny wzrost sprzedażowy odnotowują przede wszystkim chińskie marki, w tym Xiaomi. Jak wynika z raportu Strategy Analytics, w trzecim kwartale producent sprzedał 33 miliony smartfonów, czyli o ponad 19 procent więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku i pozostaje na czwartym miejscu w rankingu pod względem liczby sprzedanych urządzeń.
Warto zwrócić uwagę, że Apple (aktualnie na trzeciej pozycji) w tym samym okresie sprzedał niecałe 47 milionów smartfonów, odnotowując przy tym mniej niż 0,5 proc. wzrostu. Różnica między Xiaomi i Apple wyraźnie się zatem zmniejsza i jeśli tempo zostanie zachowane, wyniki sprzedażowe obydwu producentów zrównają się mniej więcej za dwa lata.
Ciekawie wygląda także sytuacja na dwóch pierwszych miejscach w zestawieniu, gdzie wygrywa Samsung, ale po piętach depcze mu chiński Huawei. Przypomnijmy, że pod kątem liczby sprzedanych urządzeń, Huawei stał się drugim producentem na świecie już kilka miesięcy temu (a także wcześniej w 2017 roku, epizodycznie), gdy podsumowywano wyniki za drugi kwartał bieżącego roku. W tamtym okresie firma sprzedała ponad 54 miliony urządzeń, co względem tego samego okresu poprzedniego roku stanowiło prawie 31-procentowy wzrost. Jak wynika z raportu Strategy Analytics, w opisywanym teraz trzecim kwartale Huawei sprzedał prawie 52 miliony urządzeń, a to o ponad 32 procent więcej, niż w tym samym okresie w 2017 roku.
Takimi wynikami producent kolejny raz udowadnia, że wie jak walczyć o klienta i prawdopodobnie nic nie stanie mu na drodze, by kontynuować walkę o pierwsze miejsce, które obecnie zajmuje Samsung. Na tę chwilę zadanie wydaje się stosunkowo proste, zważywszy na fakt, iż Samsung odnotował wyraźną stratę: w trzecim kwartale sprzedał ponad 72 miliony urządzeń co jest imponującym wynikiem, ale jednak o ponad 13 procent gorszym w porównaniu do sprzedaży z tego samego okresu rok wcześniej. Huawei nie kryje swoich zamiarów: jeszcze w 2013 roku pracownicy firmy ogłosili, że docelowo wyprzedzą sprzedażą zarówno Apple'a, jak i Samsunga. Jak widać, pierwsze z tych założeń udało się już zrealizować.