Xiaomi zmienia logo i właśnie chce ci ukraść 6 minut z życia
Dlaczego ukraść? – zapytacie. Bo tyle właśnie producent z Pekinu potrzebuje, aby opowiedzieć o zaokrągleniu rogów kwadratu.
30.03.2021 | aktual.: 06.03.2024 22:02
Xiaomi ma nowe logo, i to nie byle jakie. Stworzył je bowiem sam Kenya Hara, znany japoński grafik i projektant, którego książki znajdują się wśród etatowych podręczników do estetyki czy teorii projektowania. Brzmi to spektakularnie, przyznajcie. Aż chciałoby się to arcydzieło wydrukować i nosić z dumą niczym klasyczną łyżwę na butach, prawda?
Cóż, kwestię anturażu zabezpieczył już sam producent, bo przedstawił... okolicznościową torbę zakupową. Słowem, przywiązanie do Xiaomi można teraz manifestować na całego.
O ile tylko ktoś nie poczuje się urażony, że nowe logo to tak naprawdę stare logo, lecz z zaokrąglonymi rogami. Choć trzeba oddać producentowi, że wygładził też czcionkę, co, jak podkreśla Hara, obrazuje dynamizm rynku elektroniki.
Obszerna historia nowego logotypu Xiaomi powyżej, a w niej m.in. trochę o matematyce i sztuce. I nie, to ponoć nie jest drwina ze świata artystów.