YouTube startuje z serią promującą szczepienia na COVID-19
YouTube będzie emitować krótkie nagrania, których celem będzie zachęcenie widzów i słuchaczy do szczepienia się przeciwko COVID-19. Nowa seria ma być promowana nie tylko w serwisie, ale również w telewizji, radiu i innych portalach.
27.04.2021 12:42
Pierwsze odcinki nowej serii PSA promującej szczepienia na COVID-19 będą emitowane tylko w USA, ale jeśli Google chce rozszerzyć zasięg o pozostałe regiony świata, zgodnie z dostępnością szczepionek.
Celem projektu jest podawanie wiarygodnych i sprawdzonych informacji, dzięki którym osoby, które wahają się nad zaszczepieniem się, będą mogły podjąć tę decyzję bardziej świadomie. W tym celu firma nawiązała współpracę z Vaccine Confidence Project w London School of Hygiene & Tropical Medicine.
- W YouTube dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić ludziom dostęp do wiarygodnych informacji o szczepionce, w tym o tym, jak została opracowana i przetestowana, czego mogą się spodziewać po otrzymaniu szczepionki oraz jak każda osoba odgrywa rolę w zdrowiu publicznym - czytamy w oświadczeniu serwisu.
Jak wspomnieliśmy wcześniej, kampania będzie prowadzona w serwisie YouTube, a także w telewizji, radiu i płatnych postach społecznościowych. Celem firmy jest dotarcie do Amerykanów w wieku od 18 do 34 lat, którzy są uważani za kluczową grupę demograficzną pomagającą kontrolować rozprzestrzenianie się pandemii.
Zobacz także
Aby zwiększyć wiarygodność, YouTube nawiązał współpracę z ekspertami w dziedzinie zdrowia z całego świata. W projekt chce zaangażować także artystów muzycznych, komików czy ikony mody, by zwiększyć zainteresowanie tematem szczepień.
Inni giganci technologiczni, tacy jak Facebook, również starają się promować szczepienia, a Google ułatwia dostęp do informacji na ten temat na różne sposoby. Na przykład Mapy Google pokazują, gdzie można się zaszczepić na COVID-19, ale ta funkcja na razie działa jedynie w USA.