Zaczaruj motyle, pokonaj rywali!

Wspólnie z firmą Microsoft zapraszamy do zabawy z grą osadzoną w formie skórki serwisu. Gra wykonana jest w HTML5 i demonstruje możliwości Internet Explorera 9 w kwestii obsługi nowoczesnych standardów webowych. Zachęcamy Was do rywalizacji i zajmowania jak najwyższych miejsc w rankingu otwartym dla wszystkich zalogowanych użytkowników.

Redakcja

By grać, trzeba posiadać Internet Explorera 9 oraz konto w naszym portalu, które można szybko i bezpłatnie założyć na stronie rejestracji. Aby uruchomić grę, należy się zalogować i kliknąć przycisk Start umieszczony obok loga serwisu. Zasady gry są proste — w ciągu dwóch minut od startu należy zaczarować jak najwięcej motylków.

Motylki są różne i różne są też premie za ich zaczarowanie. Niepylak apollo wart jest 1 punkt, za Bielinka rzepnika otrzymamy 3 punkty, a za Mondraszka argusa — 5 punktów. Rzucenie czaru na Morpho menelausa da nam 10 punktów, natomiast królem motyli w grze jest Monarcha, którego wartość wynosi 20 punktów. Od czasu do czasu w grze pojawia się też ćma Brudnica mniszka. Jeśli ją zaczarujemy, otrzymujemy bonus w postaci 50 punktów. Wizualizacja wszystkich motyli dostępna jest także w Pomocy. W czarowaniu pomocne będą podświetlenia motylków — białe, gdy motylek zbliża się do ekranu oraz czerwone, gdy motylek jest już na tyle blisko, by można było go zaczarować. Można grać bez ograniczeń — w rankingu uwzględniamy najlepszy wynik każdego użytkownika.

Gra dostępna będzie do 19 czerwca, dzień później podsumujemy ranking i nagrodzimy najlepszych uczestników. Na zdobywcę pierwszego miejsca czeka zaproszenie na tegoroczny HotZlot (lub plecak pełen niespodzianek, jeśli nie będzie to osoba pełnoletnia lub jeśli ma już zaproszenie — w takim wypadku zaproszenie przejdzie do kolejnego, najlepszego pełnoletniego gracza). Kolejnych 20 najlepszych uczestników otrzyma koszulki dobrychprogramów. Na wszystkich natomiast czeka dreszczyk emocji i satysfakcja z jak najwyższego miejsca w rankingu :-)

Jeśli zastanawiacie się, "jak to działa", oto kilka technicznych szczegółów. Krajobraz komponowany jest z kilku elementów wyświetlanych na płaszczyźnie eksponowanego przez HTML5 tagu canvas. Chmury zbudowane są z kilku niezależnie przemieszczających się warstw (technika parallax scrolling) dając wrażenie głębi. Każdy wiersz trawy animowany jest niezależnie, nadając jej cechy poruszanych przez wiatr źdźbeł (technika pochodząca od efektu plazmy). Dodatkowo niebo i trawa zmieniają swoje zabarwienie wraz ze zmianą pory dnia. W czasie gry każdy motyl renderowany jest niezależnie w pamięci (off-screen rendering) i komponowany z całym krajobrazem (impostor rendering). Motyle są prostymi, oteksturowanymi, trójwymiarowymi obiektami, odzwierciedlanymi na ekranie dzięki autorskiemu programowemu rendererowi (software rendering). Za odtwarzanie dźwięku odpowiada wprowadzony w HTML5 tag audio. Całość silnie wykorzystuje JavaScript i jQuery.

Mamy nadzieję, że zabawa dostarczy Wam wiele emocji — życzymy połamania myszki ;-) Redakcja również przyjmuje wyzwanie i będzie czarować motyle, ale co oczywiste, nie będzie brała udziału w podziale nagród :-)

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (412)