Nowa aplikacja PKP Intercity. Zakup biletów nareszcie będzie prostszy
PKP Intercity pracuje nad nowym systemem sprzedaży internetowej e-IC 2.0. Rozwiązanie ma ułatwić planowanie podróży, w tym wyszukiwanie dogodnych połączeń. Pozwoli również na tworzenie profili zakupowych i dodawanie biletów do kalendarza. Zasugeruje też odpowiednie ulgi. Minusem jest to, że na aplikację PKP jeszcze trochę poczekamy.
29.12.2022 | aktual.: 30.12.2022 09:04
PKP Intercity szykuje dla swoich klientów sporą zmianę. Zamawianie biletów oraz organizacja podróży już niedługo staną się łatwiejsze. Ma to związek z trzema umowami, które podpisał polski przewoźnik kolejowy. Dotyczą one internetowego systemu sprzedaży e-IC 2.0, licencji, a także wdrożenia i utrzymania nowego Centralnego Systemu Sprzedaży oraz usługi rezerwacyjnej.
Zakup biletów na pociąg będzie łatwiejszy
Systemy, za które będzie odpowiadać PKP Informatyka, zostaną wdrożone stopniowo. e-IC 2.0 ma być dostępny pod koniec 2023 r., a cały system osiągnie pełną funkcjonalność najprawdopodobniej w 2024 r. Jest to jednak zmiana, na którą warto poczekać. Użytkownicy w e-IC 2.0 znajdą nową ścieżkę zakupową, pozwalającą najpierw określić wszystkie parametry zakupowe (relacje, termin, przysługujące ulgi, liczbę podróżnych, chęć zakupu biletu powrotnego), profile zakupowe, a także opcję dodania biletu do kalendarza. Dzięki temu będzie on łatwo dostępny np. na naszym smartfonie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
PKP Intercity zapowiada, że system e-IC 2.0 podpowie nam, jakie są najlepsze, dostępne dla nas ulgi oraz oferty. Warto też zaznaczyć, że Nowy System Centralny ułatwi integracje z systemami sprzedaży europejskich przewoźników, dzięki czemu łatwiejsze stanie się również kupowanie biletów na pociągi międzynarodowe. Polski przewoźnik kolejowych o dalszych, planowanych rozwiązaniach, które ułatwią nam podróżowanie będzie informował w kolejnych miesiącach.
Karolina Modzelewska, dziennikarka dobreprogramy.pl