Zjadacz programów wydrukowany na polskiej drukarce 3D – Zortrax M200

W poprzednim materiale o tej świetnej drukarce 3D z Olsztyna obiecałam Wam prezentację bardziej skomplikowanego modelu. Oto on – ludek z naszego logo z policzkami wypchanymi dobrymi programami :-)

Warstwa grubości 0,14 mm
Warstwa grubości 0,14 mm

Warstwa grubości 0,14 mm
Warstwa grubości 0,14 mm

Figurka, którą widzicie na zdjęciu, to jedno z trzech podejść do tematu. Eksperymentowałam z formą, odświeżając sobie znajomość Blendera i poznając możliwości drukarki. Wbrew pozorom jest sporo do poznawania.

Podstawowa zasada to moim zdaniem korzystanie z operacji Boole'a, a zwłaszcza z sumy. Jeśli dwie płaszczyzny będą się przecinać, oprogramowanie wyznaczające trasę ekstrudera potraktuje te informacje dosłownie i dostaniemy eleganckie… szpary.

Obraz

Dosłowność drukarki dotyczy też innych aspektów bryły. Przy projektowaniu figurki używałam różnej liczby podpodziałów i różnicę widać na pierwszy rzut oka.

Obraz

Kolejną rzeczą, z której wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jest potrzeba drukowania podpórek. Zwykle gdy myślimy o druku 3D nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nakładany materiał musi się na czymś trzymać. Wyjęcie figurki z komory drukarki to jeszcze nie koniec pracy. Trzeba jeszcze wiele elementów wyciąć, wygładzić i doszlifować. Na szczęście filament Z-ULTRAT, z którego korzystam, bezproblemowo daje się ciąć skalpelem i obrabiać na ciepło. Delikatne podgrzanie pozwala usunąć wiele niedoskonałości, ale trzeba bardzo uważać. Pierwszy z wydrukowanych ludzików ma krzywą płytę właśnie z powodu nadmiaru ciepła. Poza tym drukarka kiepsko sobie radzi z ostrymi kątami i nad nimi też trzeba dodatkowo popracować po wydrukowaniu. Przy projektowaniu trzeba też myśleć o tym, gdzie mogą znaleźć się podpórki i czy będzie problem z ich wycięciem. To wszystko nie jest takie proste, jak wygląda na prezentacjach…

Jeśli macie ochotę sprawdzić, jak wyglądałby wydruk Waszych modeli na drukarce Zortrax M200 lub Zortrax Inventure, możecie podejrzeć wynik w programie z-Suite DEMO. Pokaże on też czas wydruku i objętość zużytego filamentu, co pozwoli oszacować koszty. Ta figurka na przykład potrzebuje 24 gramy filamentu (10,1 m z rolki), jeśli zostanie wypełniona „średnio” i wydrukowana warstwami grubości 0,14 mm. Wypełnienie kompletne zużyje 60 gramów filamentu (25 metrów). Rolka tego materiału kosztuje 207.87 złotych i zawiera 800 gramów materiału, więc koszty figurki wyniosą odpowiednio 6,24 zł i 15,60 zł. Nie licząc prądu oczywiście.

Oczywiście model możecie pobrać, zmodyfikować i wydrukować samodzielnie. Koniecznie pochwalcie się efektami – blog dobrychprogramów jest doskonałym miejscem, by to zrobić.

W zanadrzu mam jeszcze jeden projekt i kilka testów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (72)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.