Zmiany w Android TV i Google TV. Chodzi o reklamy

Osoby korzystające z Android TV i Google TV zaczynają zauważać na swoich telewizorach elementy, których do tej pory nie widywali. Google najwyraźniej zmienia politykę dotyczącą reklam.

Więcej reklam w Android TV i Google TV.
Więcej reklam w Android TV i Google TV.
Źródło zdjęć: © unsplash
Mateusz Tomczak

13.03.2023 | aktual.: 13.03.2023 12:30

Android TV i Google TV to bardzo popularne platformy dedykowane telewizorom Smart TV. Wzorem konkurencji Google wprowadziło reklamy już kilka lat temu, ale użytkownicy cenili sobie fakt, iż nie tylko nie przeszkadzały, ale wręcz uprzyjemniały konsumpcję treści. Teraz się to zmienia.

Reklamy w Android TV i Google TV

Ewolucja reklam na platformach Android TV i Google TV dotyczy przede wszystkim tematyki. Google bardzo długo pozostawało wierne założeniu o wyświetlaniu reklam dotyczących tylko programów telewizyjnych oraz filmów. Najpierw były to rekomendacje ogólnodostępnych treści, ale z czasem Google otworzyło się na materiały z serwisów VOD oraz promowanie premier kinowych. Ostatnio producent poszedł krok dalej, ponieważ zaczął współpracę z reklamodawcami szukającymi klientów na swoje produkty fizyczne.

Jeden z użytkowników serwisu reddit opublikował zdjęcie potwierdzające taki obrót spraw. W tym przypadku była to reklama jednego z samochodów firmy Audi, którą przygotowano z myślą o niemieckich użytkownikach telewizorów z Android TV.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

To nie pierwszy, ale kolejny sygnał zmian

Nie jest to pierwsza reklama produktu fizycznego, z jaką mają do czynienia niektórzy użytkownicy Android TV i Google TV. Na początku tego roku osoby korzystające z Google TV w Indiach mogły zobaczyć reklamę sklepu z urządzeniami oraz akcesoriami z logo firmy Apple.

Reklama Audi na Android TV.
Reklama Audi na Android TV.© reddit | p5lukas

Obserwatorzy branży RTV podkreślają, że mamy tutaj do czynienia z powoli rosnącym trendem, który w najbliższych miesiącach może zostać jeszcze mocniej zaakcentowany.

Póki co Google testuje takie treści w wybranych regionach, ale wdrożenie nowego rodzaju reklam na platformach Android TV i Google TV globalnie wydaje się kwestią czasu. Biorąc pod uwagę dużą liczbę telewizorów z tymi systemami producent widzi tu potencjał na dodatkowe przychody.

Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl

Jesteś świadkiem próby oszustwa?Poinformuj nas o tym zdarzeniu!

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)