Zmiany w Android TV i Google TV. Chodzi o reklamy
Osoby korzystające z Android TV i Google TV zaczynają zauważać na swoich telewizorach elementy, których do tej pory nie widywali. Google najwyraźniej zmienia politykę dotyczącą reklam.
13.03.2023 | aktual.: 13.03.2023 12:30
Android TV i Google TV to bardzo popularne platformy dedykowane telewizorom Smart TV. Wzorem konkurencji Google wprowadziło reklamy już kilka lat temu, ale użytkownicy cenili sobie fakt, iż nie tylko nie przeszkadzały, ale wręcz uprzyjemniały konsumpcję treści. Teraz się to zmienia.
Reklamy w Android TV i Google TV
Ewolucja reklam na platformach Android TV i Google TV dotyczy przede wszystkim tematyki. Google bardzo długo pozostawało wierne założeniu o wyświetlaniu reklam dotyczących tylko programów telewizyjnych oraz filmów. Najpierw były to rekomendacje ogólnodostępnych treści, ale z czasem Google otworzyło się na materiały z serwisów VOD oraz promowanie premier kinowych. Ostatnio producent poszedł krok dalej, ponieważ zaczął współpracę z reklamodawcami szukającymi klientów na swoje produkty fizyczne.
Jeden z użytkowników serwisu reddit opublikował zdjęcie potwierdzające taki obrót spraw. W tym przypadku była to reklama jednego z samochodów firmy Audi, którą przygotowano z myślą o niemieckich użytkownikach telewizorów z Android TV.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
To nie pierwszy, ale kolejny sygnał zmian
Nie jest to pierwsza reklama produktu fizycznego, z jaką mają do czynienia niektórzy użytkownicy Android TV i Google TV. Na początku tego roku osoby korzystające z Google TV w Indiach mogły zobaczyć reklamę sklepu z urządzeniami oraz akcesoriami z logo firmy Apple.
Obserwatorzy branży RTV podkreślają, że mamy tutaj do czynienia z powoli rosnącym trendem, który w najbliższych miesiącach może zostać jeszcze mocniej zaakcentowany.
Póki co Google testuje takie treści w wybranych regionach, ale wdrożenie nowego rodzaju reklam na platformach Android TV i Google TV globalnie wydaje się kwestią czasu. Biorąc pod uwagę dużą liczbę telewizorów z tymi systemami producent widzi tu potencjał na dodatkowe przychody.
Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl