Zupełnie nowy wygląd Stron na Facebooku. W tym szaleństwie jest metoda

Mówienie dziś o Facebooku jedynie jako o miejscu, gdzie łączą się znajomi i społeczności, chyba nikogo już nie przekonuje. Serwis Zuckerberga to przede wszystkim marketingowy kolos, który sam zarabia nie tylko na reklamach, ale także oferuje platformę reklamową każdej zainteresowanej firmie. Mowa tutaj przede wszystkim o Stronach, dzięki którym nawet najmniejsza kawiarenka może zaistnieć w Sieci niewielkim lub zerowym kosztem, i nie tylko promować swoje usługi, ale także pozostać w kontakcie z klientami.

Zupełnie nowy wygląd Stron na Facebooku. W tym szaleństwie jest metoda

04.08.2016 11:36

Obraz

A na Stronach właśnie doszło do niemałej rewolucji. Całkowicie przebudowany został bowiem ich wygląd, szczególnie w przypadku elementów nawigacyjnych. Facebook słusznie uznał zapewne, że kolejne pozycje menu wyświetlane na poziomej belce nie są szczególnie widoczne, co musiało mieć odzwierciedlenie w liczbie odwiedzin podstron. Odtąd menu jest wertykalne i przeniesione na lewą stronę, tuż nad nim znajduje się miniatura, która również trafiła poza podstawową szerokość strony.

Znacznie bardziej w oczy rzuca się zdjęcie w tle, dla którego z tego powodu wypadałoby wymyślić nową nazwę. Ponadto wszystkie bloki wyświetlane dotąd jako boczny pasek po lewej stronie, zostały przeniesione na stronę prawą, lepiej widoczna jest kategoria tematyczna strony, lokalna wyszukiwarka, oraz wpisy odwiedzających. Jaki jest zatem końcowy efekt? Strona prezentuje się czytelniej, ale w tym przypadku nie to jest najważniejsze.

Wprowadzone zmiany oznaczają bowiem sporo pracy do profesjonalnych administratorów zarządzających stronami marek, korporacji. W ciągu kilku lat w zasadzie całkowicie drugoplanowa stała się rola strony internetowej, a w poszukiwaniu informacji o firmie lub kontaktu z nią, użytkownicy często w pierwszej kolejności szukają na Facebooku. Nietrudno się zatem domyślić, jak wiele pracy włożono w optymalne wykorzystanie dotychczasowego wyglądu stron w celu jak największej skuteczności marketingowej.

Obraz

Tymczasem Mark Zuckerberg wywrócił cały rynek do góry nogami. Niemożliwe jest już na przykład wykorzystywane przez wielu, i niekiedy efektowne, tworzenie kompozycji przez łączenie zdjęcia profilowego ze zdjęciem w tle, choć z drugiej strony lepiej widoczne menu może generować większą liczbę odwiedzin na podstronach. Nowości są już dostępne, także w polskiej wersji językowej serwisu. Nie pojawiły się jak dotąd żadne potwierdzone informacje, aby nowy układ miał trafić także na prywatne konta użytkowników.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Komentarze (16)