7 mln Internautów w Polsce
Jak wynika z badania Interbus przeprowadzonego przez TNS OBOP wlistopadzie 2003 roku - liczba Internautów w Polsce wynosi 7,1 mln,co stanowi 23 proc. osób powyżej 15 roku życia. Natomiast zogłoszonych kilka dni temu badań firmy SMG/KRC Poland Media SA,wynika, że na koniec października było nas 6,45 mln. Ponad półmiliona osób w ciągu miesiąca to bardzo dobry wynik, chyba że wpływna te liczby miała różnica w liczbie wywiadów przeprowadzonychprzez obie firmy badawcze. Dane TNS OBOP pochodzą z ciągłego badania Interbus zrealizowanego wmiesiącu listopad 2003 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnejpróbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. Zrealizowano 1005wywiadów. Podczas gdy, firma SMG/KRC Poland Media SA przeprowadziła8 tys. wywiadów w ogólnopolskiej grupie osób w wieku 15-75lat. Badanie TNS OBOP potwierdza dominację portalu Onet.pl (96,6 proc.)jako najbardziej znanego wśród Internautów. Tuż za nim plasują sięWirtualna Polska (92 proc.) oraz Interia (79,2 proc.). WśródInternautów deklarujących znajomość wspomaganą poszczególnychserwisów i portali internetowych można zauważyć przewagę mężczyzn,szczególnie widoczna jest ona dla serwisów o tematyce komputerowej(ponad 70% deklarujących znajomość wspomaganą serwisów tomężczyźni). Internauci deklarujący znajomość wspomaganą portali i serwisówinternetowych to zazwyczaj ludzie młodzi (61% to osoby w wieku 15lat - 29 lat) oraz uczniowie i studenci (44%). Wyjątek stanowiąportale i serwisy o profilu biznesowym, gdzie odsetek uczniów,wśród deklarujących znajomość wspomaganą jest niższy (np. PanoramaFirm - 38,5%).
11.12.2003 14:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika