Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)
@macminikDni z (Product) Red

Dni z (Product) Red

Dziś niektórzy użytkownicy produktów Apple mogli być nieco zaskoczeni większą niż zwykle obecnością koloru czerwonego na ekranach swoich urządzeń, albowiem właśnie dziś Apple rozpoczęło przedświąteczną kampanię zbiórki pieniędzy na poczet organizacji (RED) walczącej z problemem AIDS, gruźlicy i malarii w Afryce.

Apple nie jest jedyną firmą, która jest zaangażowana w zbiórkę pieniędzy na ten jakże szczytny cel. Biorą w niej udział też Tesco, Orange, T‑Mobile, Virgin, Microsoft, American Express, Armani, Convers, GAP, Dell i wiele innych, znanych firm. Udział Apple w kampanii (Product) RED ma już dosyć długie tradycje, gdyż Apple zaangażowało się w nią już w 2006 roku, sprzedając limitowane serie iPoda Shuffle koloru czerwonego z napisem (Product) RED. Ostatnim, dosyć głośnym posunęciem była sprzedaż (grudzień 2013 r.) czerwonego Maca Pro i złotych słuchawek Apple EarPods z logiem (Product) RED. Przewidywano, że czerwony Mac Pro osiągnie cenię pomiędzy 40 a 60 tys. USD, jednak sprzedano go ostatecznie za 977 tys. USD. Złote słuchawki Apple EarPods osiągnęły cenę 461 tys. USD.

Mac Pro sprzedano za 977  tys. USD i stał on się najdroższym komputerem typu desktop w historii.
Mac Pro sprzedano za 977 tys. USD i stał on się najdroższym komputerem typu desktop w historii.

Od tego czasu Apple nie podejmowało bardziej spektakularnych działań związanych z kampanią (RED). W USA i Wielkiej Brytanie przez cały rok można było zamawiać czerwone urządzenia Apple ze sprzedaży których, część dochodu przekazywane jest na wspomniane powyżej cele charytatywne. Ta sytuacja zmieniła się właśnie dziś. Apple zmieniło swoją stronę główną zachęcając użytkowników do zakupu "czerwonych" produktów.

Strona główna Apple.
Strona główna Apple.

W tym jednak roku po raz pierwszy produktami (RED) stały się także aplikacje w App Store, a jest ich cała masa. Nie trudno je przeoczyć, gdyż wszystkie one mają czerwone ikonki i najczęściej dodatek (RED) na ikonce lub przy tytule.

Czerwone ikonki aplikacji (RED) ciężko przeoczyć.
Czerwone ikonki aplikacji (RED) ciężko przeoczyć.

Dochód z ich sprzedaży w całości przekazywany jest na cele charytatywne. W piątek 28 listopada i 1 grudnia Apple będzie także przekazywać część swoich dochodów pochodzących ze sprzedaży detalicznej i internetowej na rzecz walki z AIDS.

Przez osiem lat nasi klienci pomagają walczyć z AIDS w Afryce poprzez finansowanie zabiegów ratujących życie. W tym roku rozpoczynamy naszą największą kampanię pozyskiwania funduszy z udziałem detalicznych i internetowych sklepów Apple. Tim Cook

Aplikacje (RED) rozprowadzane za pośrednictwem App Store będą dostępne od 24 listopada do niedzieli 7 grudnia i będą zawierały także specjalne wersje powstałe na potrzeby kampanii. Lista tak "P rzerobionych" aplikacji jest naprawdę długa i można wśród nich znaleźć tak znane tytuły jak Angry Birds, Clash of Clans, CSR Racing (czerwony Mercedes SLK), Rayman i EA FIFA 15.

535935

Na czym polegają owe przeróbki poszczególnych aplikacji ? Otóż developerzy dodają do gry czerwone (RED) elementy, jak wspomniany Mercedes SLK. Bardzo ciekawie do kampanii podeszła firma Electronics Arts, która zaktualizowała dziś FIFĘ15 na iOS dodając w niej trurniej (RED) oraz zestaw kart z zawodnikami (RED).

Turniej (RED) w którym główną nagrodą jest zawodnik z limitowanej edycji (RED).
Marquez z Hellas Verona.

W turnieju można wziąźć udział bez konieczności płacenia, a nagrodą za jego zwycięstwo jest czerwona karta z zawodnikiem Hellas Verona - Marquezem. W sklepie z kartami FIFA 15 można natomiast zakupić paczkę (RED) kart z "czerwonymi" zawodnikami wśród których można znalaleźć takie sławy jak Robben czy Kamil Glik. Paczkę można nabyć zarówno za pieniądze zebrane w grze, jak i za punkty FIFA zakupione za prawdziwą gotówkę.

Promocyjna paczka do kupienia za pieniądze z gry, lub prawdziwą gotówkę.
Promocyjna paczka do kupienia za pieniądze z gry, lub prawdziwą gotówkę.

Mam nadzieję, że rozpoczęta właśnie kampanie przyniesie równie wielkie efekty jak ubiegłoroczna sprzedaż Mac Pro czy Apple EarPods tym bardziej, że zaplanowano ją z naprawdę ogromnym rozmachem. Sam fakt namówienia developerów oprogramowania na udział w niej z pewnością zasługuje na uznanie.

Drużyna (RED). Kamil Glik i Robben.
Drużyna (RED). Kamil Glik i Robben.

Od początku udziału Apple w kampanie (RED), Cupertino przekazało 75 mln USD na rzecz walki z AIDS.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (58)