Newline TruTouch X6 - dotykowy ekran do zastosowań biznesowych
06.03.2020 | aktual.: 06.03.2020 10:46
Dzięki uprzejmości firmy Newline i dobreprogramy .pl dostałem do testów urządzenie multimedialne Newline Trutouch X6 o rozmiarze 65 cali wraz ze statywem/podstawą.
Pełna specyfikacja urządzenia dostępna jest pod poniższym linkiem. Specyfikacja
Ekran
Sam ekran posiada wbudowany w siebie system Android w wersji 5, co pozwala na zarówno podłączenie do do sieci, jak i użycie ekranu jako podstawę do podłączenia innych urządzeń (o tym będzie poniżej).
Ekran dysponuje 20 punktami dotyku, co ułatwia płynne pisanie przy użyciu bądź dołączonych e‑penów, jak i umożliwia pisanie odręczne, przy okazji rozpoznając grubość dotyku, przez co dotknięcie całą ręką do ekranu jest automatycznie wykrywane jako e‑gąbka do ścierania.
Z poziomu ekranu dostępna jest funkcja e‑whiteboard, która umożliwia używanie ekranu jako tablicy suchościeralnej, przy czym całość wpisu można od razu zapisać na pamięci zewnętrznej lub rozesłać do uczestników spotkania.
Podłączenia
Do ekranu jednocześnie można podłączyć 4 urządzenia wyświetlające - 3 poprzez HDMI i jeden poprzez DisplayPort. Do każdego z tych urządzeń możliwe jest dołączenie opcji przeniesienia dotyku poprzez podłączenie kablem USB. Dzieki podłączeniu kabla USB możliwe staje się wprowadzanie zmian z poziomu zapisu na ekranie bezpośrednio na stacjach roboczych użytkowników.
2 złącza HDMI i 1 DisplayPort znajdują się z tyłu po lewej stronie ekranu.
Dodatkowo w panelu przednim znajduje się jedno złącze HDMI oraz dwa porty USB do podłączenia zewnętrznych pamięci.
Funkcje wideokonferencyjne
Ekran Newline w połączeniu ze Skype, Teams, WebEx, staje się bardzo ciekawym urządzeniem do widokonferecji do sal, najlepiej do 8‑12 miejsc, ale testowałem to również na open space i nie było większych problemów z kamerami i mikrofonami.
Ekran posiada dwie kamery - jedną umieszczoną poniżej ekranu - ta najlepiej sprawdza się, gdy w trakcie konferencji jest kilka osób siedzących przy stole. takie umiejscowienie kamery powoduje, że wszyscy uczestnicy rozmowy są na tym samym poziomie, mogą siedzieć naturalnie.
Druga kamera została umieszczona powyżej ekranu - ja nazwałem ją "god mode". ta najlepiej sprawdza się, gdy po stronie osób zgromadzonych jest większa ilość osób, górna kamera zdecydowanie lepiej je obejmuje.
Ekran posiada też 4 mikrofony w górnej części nad ekranem, co powoduje, że dźwięk z sali jest zbierany bardzo dobrze i bez zakłóceń.
Wyborem kamer można sterować z poziomu ekranu. Aby dostać się do menu należy je wysunąć od dołu przesuwając 2 palcami od dołu do góry ekranu.
OPS
W skład ekranu wchodzi również komputer OPS zainstalowany w bay z tyłu obudowy. Do testów trafił do mnie sprzęt z procesorem i5‑6200U oraz 8 Gb RAM wraz z zainstalowanym systemem Windows 10.
Aplikacja Newline Workspace
Wraz z OPS dostarczana jest autorska aplikacja Newline Workspace, która umożliwia pracę na tablicy, a przy połączeniu online z innym/innymi ekranami Newline na wspólną pracę na jednej tablicy nawet kilku osób w różnych lokalizacjach. Dostępne są następujące funkcje:
- ołówek
- pióro
- zakreślacz
- zaznaczenie blokowe
- możliwość załączenia zdjęć, zrzutów ekranu
Osobną kwestią jest praca z Newline z pakietem MS Office 365, ale temu chciałbym poświęcić osobny wpis.
Podsumowanie
Ekran Newline przygotowany jest pod klientelę biznesową. Ułatwia pracę w sytuacjach rozproszonych kilkuosobowych zespołów korporacyjnych umożliwiając pracę grupową pomiędzy ekranami Newline. Możliwość podłączenia przewodowo 4 urządzeń a także poprzez OPS i użytkowników łączących się bezprzewodowo pozwala bezproblemowo przełączać się pomiędzy użytkownikami udostępniającymi swoje treści. Ekran polecam właśnie do takich zastosowań, szczególnie w przypadku posiadania w organizacji MS Office 365.