Facebook walczy z fake news. Teraz upewni się, że wiesz co udostępniasz
Na blogu Facebooka pojawił się dzisiaj nowy wpis. Zapowiedziano kampanię, która ma pomóc użytkownikom serwisu lepiej identyfikować fałszywe treści napotkane w internecie. Chodzi o to, aby mniej fake newsów trafiało na serwis Facebook.
30.06.2020 17:52
We współpracy z fact-checkerami Facebook rusza z kampanią "Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami". Będzie ona realizowana na terenie całej Europy. Użytkownicy platformy zobaczą w sekcji "aktualności" serię reklam kierujących do strony internetowej www.stampoutfalsenews.com zawierającej tytułowe trzy pytania oraz dodatkowe podpowiedzi, pomocne w weryfikacji autentyczności treści.
Te trzy główne pytania kampanii to:
- Skąd pochodzi treść? Jeśli nie ma źródła, poszukaj go.
- Czego brakuje? Zapoznaj się z całą historią, a nie samym nagłówkiem.
- Co czujesz? Osoby tworzące fałszywe treści mogą chcieć Tobą manipulować.
Ogłoszona 30 czerwca nowa kampania Facebooka to kontynuacja zapowiedzianego w zeszłym tygodniu nowego typu powiadomień. Chodzi o informowanie użytkownika, że jeżeli będą próbowali podzielić się artykułem starszym, niż 90 dni. To rozwiązanie ma pomagać ludziom uświadamiać kontekst każdej z udostępnianych treści.
Nowa funkcja początkowo pojawi się u części użytkowników z całej Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. Aby śledzić skuteczność tej kampanii, Facebook będzie przeprowadzać ankiety, pytając użytkowników, czy czegoś się nauczyli. Taka informacja pomoże twórcom Facebooka lepiej rozwijać kolejne rozwiązania obniżające poziom dezinformacji w serwisie.
Facebook zwraca również uwagę, że z uwagi na pandemię COVID-19 podjęto sporo radykalnych zmian w serwisie. W samym kwietniu ponad 50 milionów razy oznaczono post dotyczący koronawirusa z Wuhan jako potencjalnie fałszywą informację. Facebook podjął również współpracę z trzynastoma organizacjami zajmującymi się rozpoznawaniem dezinformacji.