Klienci PKO BP mogą już łatwo skanować faktury w IKO na Androidzie
Klienci PKO Banku Polskiego mogą już korzystać ze zaktualizowanej wersji IKO – aplikacji bankowości mobilnej na Androidzie. Jak informuje bank, w programie pojawiły się nowości, których wymagali klienci i które ułatwią codzienne korzystanie. Znalazł się wśród nich nowy tryb skanowania faktur, zapisywanie ustawień aplikacji, wyświetlanie wizerunków kart płatniczych oraz nowa metoda autoryzacji transakcji zbliżeniowych.
21.05.2018 17:06
Dzięki nowej opcji skanowania faktur, użytkownicy mogą zrobić zdjęcie fakturze, aby aplikacja automatycznie rozczytała z niej informacje i uzupełniła nimi przelew. Faktura nie musi przy tym mieć na sobie nadrukowanego kodu QR. Bank zaznacza, że rozwiązanie to zostało wprowadzone do aplikacji we współpracy ze startupem NuDelta.
Druga istotna zmiana, a więc nowa metoda potwierdzania transakcji zbliżeniowych związana jest natomiast z wykorzystaniem terminala. Użytkownik, który dokonuje płatności zbliżeniowej telefonem, może teraz potwierdzić ją sięgając do klawiatury terminala – aby wprowadzić PIN do karty (alternatywnie do dotychczasowej metody wprowadzania PIN-u do aplikacji IKO na ekranie telefonu). Zależnie od preferencji, użytkownik może wybrać w ustawieniach, którą z tych dwóch metod chce stosować.
Możliwość wyświetlania wizerunku kart uznać można raczej za kosmetyczną zmianę, natomiast opcja zapamiętywania ustawień w aplikacji (i ich importowania) jest już warta uwagi. Dzięki takiej możliwości aplikacja IKO pozwoli przenieść swoje preferencje do nowego smartfonu użytkownika, a mowa jest tu między innymi o ustawieniach ekranu głównego czy limitach transakcyjnych. PKO BP zauważa, że na tę chwilę jest jedynym bankiem oferującym w swojej aplikacji taką możliwość.
Aplikację IKO pobrać można za pośrednictwem naszego katalogu oprogramowania. Dostępna jest opisywana tu edycja na Androida, ale także wersja na iOS-a oraz Windows Phone'a.