Adobe kupuje Day Software, producenta oprogramowania internetowego
Adobe kupuje Day Software, jedną z najbardziej znaczących na rynku firm zajmujących się produkcją oprogramowania internetowego. Umowa zakłada całkowite przejęcie firmy przez Adobe za 240 milionów dolarów.
28.07.2010 | aktual.: 11.08.2010 19:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Day Software, z siedzibą w szwajcarskiej Bazylei, specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu systemów zarządzania treścią i integrowaniu narzędzi sieciowych z usługami społecznościowymi. Do jej największych i najbardziej znanych klientów należą sieć restauracji McDonalds oraz producent techniki użytkowej i podzespołów samochodowych, korporacja Johnson Controls.
Przejęcie Day Software ma pozytywnie odbić się na jakości aplikacji webowych oferowanych przez Adobe, takich jak zautomatyzowana pomoc techniczna bądź sklep internetowy. W przyszłości pozwoli również je scentralizować. Naszym celem jest połączenie wszystkiego w jeden, centralnie sterowany system. – mówi CEO Day Software, Erik Hansen. Spekuluje się, że Adobe planuje stworzenie sieci na kształt chmury, w której użytkownicy mogliby przechowywać wszystkie swoje kluczowe dane i mieć do nich dostęp z każdego miejsca. Byłby to kolejny krok w zamazywaniu różnic pomiędzy platformami, uzasadniony coraz większym zainteresowaniem Adobe systemem operacyjnym Android i planowaną ekspansją Adobe poza komputery osobiste.
Fuzja tak wielkich korporacji, zanim zostanie wcielona w życie, przedstawiona musi być rządom obu państw, a następnie przez nie zatwierdzona. Spodziewany termin przejęcia Day Software przez Adobe to czwarty kwartał obecnego roku fiskalnego.