Android Auto: gry dostępne na ekranie samochodu. Jadąc nie zagrasz
Android Auto oferuje podstawowe gry w HTML5, w które można grać na ekranie samochodu dzięki nowej aplikacji GameSnacks. Jeszcze niedawno wiedzieliśmy jedynie, że się pojawią, a dzisiaj niektóre można już skutecznie uruchomić.
Android Auto miał zaoferować gry począwszy od wersji 6.7 beta, a przynajmniej tak wynikało z wcześniejszej analizy pliku APK, w którym pojawiła się aplikacja GameSnacks. W praktyce okazuje się jednak, że gry w Androidzie Auto mogą być funkcją włączaną po stronie serwera lub w całym procesie jest jakaś nieścisłość, bowiem w moim przypadku udało się je już uruchomić.
Jest to o tyle ciekawe, że choć dołączyłem niedawno do programu testów beta Androida Auto, to zgodnie z informacjami o aplikacji w smartfonie (dla szukających podobnej sytuacji u siebie - korzystam z Samsunga Galaxy S10), zainstalowane obecnie wydanie Androida Auto to 6.6.612534-release, a mimo to skrót do GameSnacks i w efekcie same gry pojawiły się na ekranie w samochodzie.
Co interesujące, nie wszystkie gry w Androidzie Auto uruchamiają się w moim przypadku bez problemów, ale te, które działają, funkcjonują zaskakująco sprawnie. Animacje są płynne, a sterowanie z poziomu ekranu w samochodzie nie jest szczególnym utrudnieniem (choć to może zależeć od umiejscowienia ekranu na desce rozdzielczej).
Opisywanym grom w Androidzie Auto warto dać szansę - to ciekawy sposób na umilenie sobie czasu podczas postoju na parkingu. Co warte podkreślenia, Google zadbał o to, by gier nie dało się włączyć, ani nawet kontynuować w trakcie jazdy.
Uruchomiona gra zostaje automatycznie wyłączona, kiedy tylko samochód zaczyna się ruszać (zapewne na podstawie informacji GPS ze smartfonu), zaś przy próbie włączenia gier w czasie jazdy wyświetlany jest komunikat, że "ta funkcja jest niedostępna podczas jazdy".