Android Auto i błąd połączenia. Teraz wszystko w rękach kierowców
Android Auto ma problem z bezprzewodowym połączeniem. Google dostrzegł raporty o usterce na oficjalnym forum, ale wiele wskazuje na to, że na tę chwilę problemu nie da się rozwiązać. Twórcy Androida Auto proszą o więcej zgłoszeń ze szczegółami od kierowców.
17.07.2022 14:17
Android Auto często miewa problemy z połączeniem, ale zwykle dotyczą sytuacji, kiedy wykorzystywany jest (kiepskiej jakości) przewód. Kłopoty podczas korzystania z bezprzewodowej łączności to nietypowa usterka, która jest na tapecie wielu kierowców od czasu ostatniej aktualizacji systemu. Serwis autoevolution zwraca tymczasem uwagę, że Google dostrzegł liczne sygnały o błędzie, ale nie zadeklarował przy tym, że problem jest znany i da się go szybko rozwiązać.
Zamiast tego, programiści Androida Auto poprosili kierowców o wysyłanie raportów błędów, by usterkę można było zdiagnozować. "Nasz zespół chciałby zbadać ten problem. Byłoby wspaniale, gdybyś mógł przesłać raport o błędzie ze swojego telefonu" - brzmi fragment odpowiedzi na zgłoszenie jednego z kierowców. Użytkownicy potwierdzają, że problemy zaczęły się pojawiać po aktualizacji z początku lipca.
W praktyce chodzi więc o aktualizację Androida Auto do wersji 7.8. W tym wydaniu nie pojawiły się żadne zmiany widoczne dla użytkowników, co pozwoliło założyć, że Google czyni ostatnie przygotowania do realnego wdrożenia zapowiadanego interfejsu Coolwalk. Jak widać, aktualizacja przyniosła jednak nieznane wcześniej problemy z bezprzewodowym połączeniem, w praktyce utrudniając kierowcom życie, co bez wątpienia może być frustrujące, zwłaszcza z uwagi na trwający okres wakacyjny.
W tym momencie trudno powiedzieć, czy zespół odpowiedzialny za Androida Auto zdoła zebrać odpowiednią liczbę raportów błędów, by przygotować poprawkę już w następnej aktualizacji systemu. W efekcie łatka może się pojawić dopiero po wakacjach, co trudno uznać za korzystne rozwiązanie z perspektywy urlopowych wyjazdów. Pozostaje nadzieja, że problem traktowany jest priorytetowo.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl