Apel Banku Millennium. Dotyczy wszystkich klientów
Bank Millennium zmienił adres logowania do bankowości internetowej i przypomina klientom, by korzystali z tego nowego. Zmiana dotyczy wszystkich klientów banku, którzy chcą dostać się do bankowości internetowej Millenet. Strona ma nowy wygląd i adres, ale zasady logowania nie zmieniły się.
Bank Millennium apeluje do klientów, by korzystali z nowego adresu logowania do bankowości internetowej Millenet, co zapowiadano kilka tygodni wcześniej. Zmiany obejmują aspekt wizualny strony logowania i jej adres, ale sama metoda logowania nie uległa zmianie. Nadal konieczne jest podanie Millekodu, Hasła 1 oraz dwóch znaków identyfikatora. Bank Millennium podkreśla, że po zalogowaniu bankowość internetowa nadal wygląda tak samo, a adres strony samego banku nie uległ zmianie.
Klienci Banku Millennium chcący zalogować się do Millenetu muszą korzystać z nowego adresu: bankmillennium.pl/Retail/Login. Klienci zostaną też na niego przekierowani, kiedy kliką przycisk logowania na stronie głównej banku. Millennium apeluje przy tej okazji o ostrożność, bo zmianę adresu logowania mogą chcieć wykorzystać internetowi oszuści - podszywając się pod Bank Millennium w sieci.
Bank Millennium przypomina z tej okazji o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, którymi należy kierować się w sieci, zwłaszcza podczas obsługi bankowości internetowej. Bankowcy przypominają, aby przede wszystkim:
- sprawdzać pasek adresu przed wpisaniem swoich danych logowania i zrezygnować z logowania, jeśli zauważy się literówki, inne błędy na stronie lub nieznany adres URL,
- w przypadku Millenetu pamiętać, że bank prosi tylko o Millekod, Hasło 1 i 2 wybrane znaki z identyfikatora - nigdy cały identyfikator, inne dane lub dane karty płatniczej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Bank Millennium przypomina także, że w ustawieniach bankowości klienci mogą dodatkowo włączyć obrazek bezpieczeństwa oraz że nigdy nie wysyła do klientów linków w wiadomościach e-mail lub SMS. To nawiązanie do możliwego phishingu z wykorzystaniem wizerunku banku, na podobnej zasadzie jak w przypadku "SMS-ów od kurierów".
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl