Aplikacji z Androida na Windowsie nie będzie? Microsoft uśmierca projekt Astoria

Wczoraj informowaliśmy o przejęciu przez Microsoft firmy Xamarin, której oprogramowanie daje możliwość tworzenia mulitplatformowych aplikacji w C#. O ile sam zakup Microsoftu nie był szczególnym zaskoczeniem, to jego rezultatem może być porzucenie przez firmę rozwoju mostów między systemami. Wczorajsze hipotezy właśnie się potwierdziły.

Aplikacji z Androida na Windowsie nie będzie? Microsoft uśmierca projekt Astoria

26.02.2016 | aktual.: 26.02.2016 15:21

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Microsoft projektem Astoria: mostem, który miał umożliwić uruchamianie na mobilnym Windowsie aplikacji z Androida. Trzeba przyznać, że gdyby przedsięwzięcie zakończyło się powodzeniem, urządzenia z Windowsem zyskałby silny argument sprzedażowy, a zła passa tego systemu mogłaby się diametralnie odwrócić. A jednak nic z tego.

Wnikliwie przeanalizowaliśmy informacje zwrotne i zdecydowaliśmy, że posiadanie dwóch mostów nie jest potrzebne i wybór między nimi może być dezorientujący. (…) Tym programistom, którzy zaangażowali się w prace nad mostem z Androida gorąco polecamy rzucić okiem na most iOS-a i Xamarin.

O problemach Microsfotu z projektem Astoria wiadomo było już od jakiegoś czasu. Do dziś, poza nieoficjalnymi doniesieniami o tym, że realizacja przedsięwzięcia okazała się dla firmy rozczarowaniem, nie wiadomo w zasadzie od strony technicznej nic. Nie oznacza to jednak porzucenia koncepcji mostów w ogóle.

Microsoft jasno zaznacza, że będzie kontynuował rozwój mostu WinObjC, dzięki któremu możliwe ma być uruchamianie na Windowsie aplikacji z iOS-a. Wydaje się to jednak dość zaskakujące i trudno stwierdzić, aby mimo zachęt Microsoftu, korzystanie WinObjC miało stać się wsród programistów szczególnie popularne.

Wszystko to za sprawą otwarcia przez Apple języka Swift i jego kompilatorów. Tworzenie aplikacji właśnie w Swificie szybko zyskało popularność, co stanowi dla Microsoftu problem: WinObjC nie obsługuje bowiem swiftowych aplikacji. Decyzji o uśmierceniu Astorii na rzecz popularyzacji narzędzi Xamarin można było się spodziewać, jak jednak Microsoft chce zachęcić do korzystania z WinObjC, trudno w tej chwili nawet przewidywać.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (84)