Atak na klientów Santander Bank Polska. Oszuści próbują przejąć dane
Cyberprzestępcy po raz kolejny wzięli na swój celowniki klientów jednego z popularnych polskich banków. Oszuści rozsyłają maile z informacją o konieczności aktywacji usługi bezpieczeństwa Santander Mobile. To kolejna próba wyłudzenia wrażliwych danych.
Nie tak dawno informowaliśmy o podobny oszustwie, które polegało na rozsyłaniu fałszywych maili do klientów Banku PKO BP. Tym razem cyberprzestępcy postanowili wykorzystać wizerunek Santander Bank Polska.
Treść przesyłanych wiadomości pozostała praktycznie bez zmian. Oszuści sugerują w nich, że konieczne jest aktywowanie usługi bezpieczeństwa Santander Mobile, bo z końcem lutego 2022 roku wyłączona zostanie usługa weryfikacji transakcji za pośrednictwem SMS-ów.
W wiadomości można znaleźć link przekierowujący do fałszywej strony, która ma pomóc w rzekomym aktywowaniu usługi "Santander Mobile" oraz instrukcję, w jaki sposób to zrobić. Jak sugerują cyberprzestępcy "wystarczy" zidentyfikować się za pomocą danych logowania do bankowości internetowej, czyli podać swój login oraz hasło. Następnie na nasz numer telefonu przyjdzie SMS. Najprawdopodobniej będzie to wiadomość zawierający kod do potwierdzenia wykonania operacji. Jego aktywacja oraz podanie swoich danych to najprostszy sposób na utratę pieniędzy.
Tego typu wiadomości warto od razu kasować, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących prawdziwego nadawcy, zawsze można skontaktować się z bankiem, który rzekomo je rozsyła. W ten sposób można uniknąć poważnych problemów i utraty danych.