Awaria w Banku Pekao. Nie wiadomo jak długo potrwa (aktualizacja)
Bank Pekao walczy z awarią, klienci masowo zgłaszają problemy związane głównie z działaniem aplikacji mobilnej. Jak wynika ze zgłoszeń, awaria ma charakter ogólnokrajowy.
29.09.2023 | aktual.: 29.09.2023 12:25
Z informacji zbieranych przez serwis downdetector można wywnioskować, że awaria w Banku Pekao rozpoczęła się 29 września ok. godz. 9:00. Zniecierpliwieni klienci zaczęli zgłaszać problemy także za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Aplikacja Banku Pekao nie działa
Na platformie X (dawny Twitter) ok. godz. 11:00 pojawił się krótki komunikat banku. Potwierdzono w nim istnienie problemów i prace zmierzające do ich wyeliminowania. Przedstawiciele Banku Pekao nie są jednak w stanie powiedzieć, jak długo jeszcze awaria będzie trwała.
"Dziękuje za zgłoszenie, problem jest nam znany i weryfikowany. Przepraszamy za utrudnienia prosimy o chwile cierpliwości. Na ten moment nie jesteśmy w stanie przewidzieć ile potrwają problemy, ale pracujemy nad ich rozwiązaniem" - napisano w krótkim oświadczeniu na platformie X.
Większość zgłoszeń klientów dotyczy nieprawidłowego działania aplikacji mobilnej banku, w tym funkcji związanej z BLIKiem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Aktualizacja, godz. 12:25
Po godz. 12:00 liczba zgłoszeń o awarii zaczęła spadać. Przedstawiciele banku nie potwierdzili jednak jeszcze jej usunięcia i nie podali, co było przyczyną kilkugodzinnych problemów.
Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl