Awaria w banku Pekao. Tysiące klientów zgłasza problem (aktualizacja)
W piątek 26 kwietnia, w godzinach wieczornych wystąpiły problemy z serwisem transakcyjnym i aplikacją banku Pekao. Awarię i niedostępność części usługa zgłaszali użytkownicy z całej Polski.
26.04.2024 | aktual.: 26.04.2024 23:01
"Przerwa techniczna Coś poszło u nas nie tak. Ale spokojnie, już pracujemy nad tym. Wracamy za chwilę!" – taki komunikat ujrzeli w piątek wieczorem klienci banku Pekao, usiłujący zalogować się przez stronę WWW do bankowego serwisu transakcyjnego.
Problemy zgłaszali także użytkownicy aplikacji mobilnej Peopay, a także klienci banku, usiłujący zrealizować różne płatności online.
Awaria została potwierdzona przez bank m.in. na oficjalnym profilu na Facebooku, gdzie opublikowano komunikat: "Aktualnie możecie mieć trudności w korzystaniu z aplikacji PeoPay i serwisu Pekao 24. Pracujemy nad przywróceniem poprawności działania systemów. Przepraszamy za wszelkie niedogodności."
Awaria ma zasięg ogólnopolski - zgłoszenia o problemach napływają z całego kraju, a jej skalę pokazuje również wielogodzinna niedostępność kluczowych usług. Informacje na ten temat są raportowane przez klientów banku za pośrednictwem serwisu Downdetector, a także w serwisach społecznościowych.
Do momentu publikacji tego tekstu bank nie wydał komunikatu z informacją o przyczynach awarii ani planowanym terminie jej zakończenia.
Aktualizacja, godz. 22:50
Jak wynika z informacji przesłanych przez Bank Pekao S.A. "wszystkie systemy i płatności działają już prawidłowo." Bank przeprasza za utrudnienia.
Łukasz Michalik, dziennikarz dobreprogramy.pl