Awaria w Netii: problemy z Internetem (aktualizacja)
Aktualizacja Otrzymaliśmy informację od Netii, iż usterki mają miejsce tylko w Krakowie, zaś technicy pracują nad ich rozwiązaniem w trybie pilnym. Awaria miała miejsce w jednym miejscu i przed 14.00 została usunięta.
12.09.2017 | aktual.: 13.09.2017 11:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Użytkownicy Netii od dwóch godzin mogą borykać się z problemami w działaniu Internetu – głównie stacjonarnego, ale także mobilnego. Pojawiają się zgłoszenia, zgodnie z którymi usługa nie działa w większości największych miast w kraju. Netia na ten moment nie informuje o konkretach i jak wynika z jej odpowiedzi udzielanych w mediach społecznościowych, sprawy traktuje indywidualnie i zachęca do zgłaszania awarii poprzez infolinię. Jednocześnie technicy mają pracować nad jak najszybszym rozwiązaniem usterek.
Wystarczy jednak rzut oka na mapę aktualnie zgłaszanych przez użytkowników usterek w serwisie downdetector.pl, aby zauważyć, że problemy nie są incydentalne i liczba zgłoszeń w ostatnich godzinach wyraźnie rośnie.
Ponieważ Netia w tej chwili nie informuje o przyczynach awarii oraz przewidywanym czasie ich ustąpienia, trudno zalecić jakiekolwiek działania, które mogłyby problem rozwiązać. Rzeczywiście jedynym krokiem możliwym do podjęcia będzie skontaktowanie się z infolinią i zgłoszenie awarii – prawdopodobnie im więcej zgłoszeń, tym większa szansa na zwrócenie uwagi dostawcy, że problem jest istotny.
Przypomnijmy, iż z podobnymi problemami (choć w tym przypadku dotyczącymi także telefonii komórkowej) od niemal dwóch tygodni walczy również Orange. W efekcie obydwu usterek, w praktyce wielu użytkowników może być więc pozbawionych swobodnej łączności. Zalecamy uzbroić się w cierpliwość i liczyć na szybkie rozwiązanie problemów ze strony usługodawców.