Bank Millennium ostrzega. Tak zweryfikujesz konsultanta
Millennium ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod konsultantów banku. Jako dodatkowe zabezpieczenie została wprowadzona nowa funkcja w aplikacji mobilnej, dzięki której w łatwy sposób zweryfikujesz, kto do ciebie dzwoni.
Chociaż oszustwo "na konsultanta" nie jest niczym nowym, to wciąż wiele osób ma problemy z weryfikacją rozmówcy. Z tego powodu bank Millennium wprowadził kolejną możliwość weryfikacji rozmówcy. Teraz, kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za konsultanta możemy poprosić o potwierdzenie tożsamości w aplikacji mobilnej.
Jeśli rozmawiamy z pracownikiem banku, to w aplikacji mobilnej pojawi się powiadomienie (push) z imieniem i nazwiskiem konsultanta. Jeśli rozmówca odmówi weryfikacji lub poda błędne dane, należy się natychmiast rozłączyć. Bank w swoim komunikacie prosi także o natychmiastowy kontakt z oddziałem w celu zgłoszenia próby oszustwa.
Millennium ostrzega - powiadomienie zostanie wysłane tylko w formie pusha w aplikacji banku. Pracownicy nie wysyłają SMS-ów czy wiadomości e-mail czy przez jakikolwiek inny komunikator w celu potwierdzenia swojej tożsamości. Warto pamiętać, że konsultanci nie pytają nigdy o hasła do konta czy inne poufne dane oraz nie proszą o instalowanie zewnętrznego oprogramowania - tego typu prośby to próba oszustwa.
Klaudia Stawska, współpracownik DP