Bank Pocztowy: nowość w aplikacji. Sprawdzisz pracownika

Bank Pocztowy wprowadził do aplikacji mobilnej nową funkcję, która pozwoli klientom sprawdzić, czy dzwoni do nich autentyczny pracownik banku. To rozwiązanie kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa w dobie popularności spoofingu telefonicznego i podszywania się pod pracowników.

Bank Pocztowy wprowadza nowość do aplikacji
Bank Pocztowy wprowadza nowość do aplikacji
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
Oskar Ziomek

20.08.2024 14:30

Bank Pocztowy informuje o aktualizacji mobilnej aplikacji, w której pojawiła się ważna nowość - możliwość zweryfikowania dzwoniącego pracownika. Klient, który odbierze telefon i rozpocznie rozmowę z bankowcem, będzie mógł poprosić go o wysłanie do aplikacji powiadomienia push, w którym pojawią się dane osobowe rozmówcy. W ten sposób będzie można sprawdzić, czy połączenie nawiązano z autentycznym pracownikiem Banku Pocztowego, a nie oszustem, który próbuje się pod niego podszyć.

Warto bowiem wiedzieć, że powiadomienia push z aplikacji bankowych mogą wymusić tylko pracownicy przez system bankowości. Oszust, który jedynie podaje się za bankowca, nie jest w stanie wykorzystać tego mechanizmu. Fałszywe dane weryfikacyjne mógłby jedynie wysłać w formie SMS-a, stąd ważne jest dokładne czytanie powiadomień i sprawdzanie, czy nie jest to próba manipulacji. Podobne zabezpieczenia wykorzystujące powiadomienia push w telefonie stosują już także inne banki.

Weryfikacja pracownika przez powiadomienie push z aplikacji
Weryfikacja pracownika przez powiadomienie push z aplikacji© Bank Pocztowy

"Ochrona naszych klientów jest dla nas priorytetem, dlatego wprowadziliśmy funkcjonalność, która umożliwia natychmiastową weryfikację tożsamości dzwoniącego pracownika Infolinii Banku w aplikacji mobilnej Pocztowy" - tłumaczy Agata Jelonek, Naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego. "Niestety, zjawisko spoofingu, czyli podszywania się oszustów pod numery telefonów m.in. infolinii banków w celu wyłudzenia danych lub środków finansowych, staje się coraz bardziej powszechne (...) Dzięki naszej nowej usłudze klienci mogą teraz szybko i łatwo upewnić się, że faktycznie rozmawiają z pracownikiem Banku, co znacząco zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa" - dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W przypadku rozmowy telefonicznej zainicjowanej przez oszusta, który udaje pracownika banku, celem jest kradzież danych i pieniędzy. Atakujący stosują socjotechnikę, aby wywołać u rozmówcy uczucie strachu o bezpieczeństwo środków na koncie. Nieświadome przyszłe ofiary często same przelewają wówczas środki na wskazywane rachunki "techniczne" i nie zdają sobie sprawy, że już ich nie odzyskają. Weryfikacja dzwoniącego jest więc kolejną metodą, by do takich sytuacji nie dopuszczać.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)