Black Friday 2019: klienci są gotowi, serwery internetowych sklepów – niekoniecznie
Black Friday 2019 zbliża się nieuchronnie, a wraz z nim szał zakupów. W Czarny Piątek także w internecie można liczyć na wielkie obniżki. To oczywiście cieszy potencjalnych kupujących, ale sprzedawców może martwić. Jak się okazuje, ich infrastruktura może nie być przygotowana na obsłużenie tak dużego ruchu.
26.11.2019 15:55
Jak wynika z raportu firmy Veeam, w ciągu ostatniego roku infrastruktura IT firm związanych z branżą detaliczną, dystrybucyjną i transportową nie działała średnio 6 razy, a każda przerwa trwała ponad 70 minut. Takie opóźnienia mogą skutecznie zniechęcić klientów do podejmowania dalszych prób korzystania ze strony i zakupów, szczególnie w taki dzień, jak Czarny Piątek.
By zoptymalizować zyski, sprzedawcy powinni więc wcześniej przygotować się do obsługi wzmożonego ruchu na serwerach, co niektóre sklepy rzeczywiście robią.
– Podczas gorących okresów wyprzedaży, a w szczególności tych, które kumulują się jednego dnia, sklepy muszą dysponować solidną, ale i skalowalną architekturą IT (...) Aby nie utracić bezpowrotnie możliwości realizacji zamówień w przypadku awarii wynikającej z przeciążenia infrastruktury, sklep musi na bieżąco wykonywać kopie zapasowe (...) Niebagatelne znaczenie ma tutaj także czas, w jakim oprogramowanie jest w stanie przywrócić pełną funkcjonalność działania sklepu. W takim dniu jak Black Friday ogromne znaczenie ma fakt czy ten proces zajmie zaledwie kilka minut, czy będzie trwał kilka godzin – komentuje Andrzej Niziołek, dyrektor regionalny w Veeam Software.
Warto zwrócić uwagę, że z roku na rok coraz więcej osób szuka okazji podczas Black Friday właśnie w internecie. Ze statystyk Gemius wynika, że w 2018 roku 10 największych stron e-commerce w Polsce odwiedziło ponad 7,3 mln osób, czyli o blisko 750 tys. więcej niż w roku poprzednim.
O promocjach na Black Friday 2019 możecie dowiedzieć się z naszej serii publikacji.