Błędy w nowym Spotify w przeglądarce? Jest na to sposób
Spotify testuje całkowicie nowy wygląd odtwarzacza przeglądarkowego swojej usługi. Pojawia się pod jego adresem wiele negatywnych komentarzy. Nie chodzi jednak tylko o mniej estetyczny interfejs, ale także o błędy. A tymi nowa aplikacja przeglądarkowa ma być wręcz najeżona.
08.03.2017 15:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Spotify nie prowadzi dobrowolnych testów beta, zaś nowości otrzymuje ściśle ograniczona liczba użytkowników spełniająca znane tylko administracji kryteria. Nie sposób zatem usprawiedliwiać wad nowego interfejsu fazą testów. Jak zauważa The Next Web, problemy pojawiają się przede wszystkim przy zarządzaniu listami odtwarzania: w wielu przypadkach komunikat o błędzie zobaczymy podczas tworzenia nowych list lub prób dodawania kolejnych utworów do już istniejących.
W ciagu ostatnich tygodni na forum Spotify pojawiły się także wpisy dotyczące samoczynnego resetu ustawień głośności, a nawet takich braków jak niedostępność podglądu kolejki odtwarzania. Oczywiście przedstawiciele Spotify skrzętnie odnotowują uwagi i deklarują rychłą publikację aktualizacji z poprawkami.
Tymczasem możliwe jest obejście całego problemu, dzięki przywróceniu poprzedniej wersji przeglądarkowego odtwarzacza Spotify. Rozwiązanie pojawiło się we wpisie użytkownika Nolhctlax na łamach Reddita. Wystarczy bowiem zmienić user agenta przeglądarki na Firefoksa.
W przeglądarkach bazujących na silnikach z Chromium, na których występują problemy, wystarczy zainstalować rozszerzenie User-Agent Switcher. Po jego instalacji, obok paska adresu, pojawi się ikona. Wystarczy ją kliknąć, z menu wybrać pozycję Firefox, a następnie Windows Firefox 33. W związku z tym, że Spotify nie udostępnia nowej wersji odtwarzacza na tę przeglądarkę, korzystać będzie można nadal, przynajmniej do czasu udostępnienia poprawek, z poprzedniej odsłony aplikacji.