BLIK Płacę Później - nowość dla niektórych klientów Banku Millennium
Bank Millennium testowo wprowadza do oferty nową metodę mobilnych płatności powiązaną z Blikiem. Chodzi o usługę "BLIK Płacę Później" polegającą na realizowaniu płatności odroczonych. Klient może kupić dany towar od ręki, ale realnie zapłaci za niego dopiero po czasie - nawet po 30 dniach.
Obsługa nowej usługi jest przy tym analogiczna, jak znanego wszystkim Blika. Nowa opcja jest na tę chwilę nadal testowana, jak podaje Bank Millennium, w wybranej grupie klientów. Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy mechanizm zostanie udostępniony wszystkim. Być może zależy to od powodzenia testów.
Płatności odroczone to jeden z naszych strategicznych projektów. Każdego dnia użytkownicy realizują ponad 3 mln transakcji Blikiem. BLIK Płacę Później doskonale uzupełnia nasze portfolio, dając klientom dodatkową korzyść w postaci odroczenia płatności. Jesteśmy przekonani, że nasza usługa stanie się standardem Buy Now, Pay Later na tym kształtującym się jeszcze rynku – komentuje Dariusz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.
Bank Millennium podaje, że od początku 2022 roku 1,4 mln użytkowników aplikacji mobilnej banku przynajmniej raz skorzystało już z płatności Blikiem.
W kontekście płatności z Blikiem stale warto pamiętać o potencjalnym niebezpieczeństwie związanym z tzw. "oszustwem na Blika". Atakujący wykorzystują popularność tej metody przelewania środków i przejmują konta na Facebooku, by potem podszywać się pod znajomych ofiary i prosić o wsparcie finansowe. Co warte podkreślenia, słabym punktem nie jest tutaj żadne z zabezpieczeń Blika. Problemem są przejęte konta w mediach społecznościowych i wykorzystanie socjotechniki.
Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl