Blokada reklam w iOS od teraz tylko w Safari – Apple zakazuje Adblocka

Apple postanowiło przyjrzeć się zgodności z regulaminem umieszczanych w App Store aplikacji i w wyniku tej analizy, zablokować dalszą możliwość aktualizacji programów blokujących reklamy z wykorzystaniem VPN. Dotyczy to zatem między innymi popularnego Adblocka i Weblocka, których programiści nie mogą od teraz umieszczać nowych wersji programów w sklepie.

Blokada reklam w iOS od teraz tylko w Safari – Apple zakazuje Adblocka
Oskar Ziomek

17.07.2017 | aktual.: 17.07.2017 16:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma najprawdopodobniej przyjrzała się w szczególności tym punktom regulaminu, w których stwierdza się, iż aplikacja umieszczana w sklepie powinna przynosić dodatkowe funkcje i wartość, ale przede wszystkim, że nie powinna wykorzystywać frameworków do innych celów, niż do których zostały stworzone.

Komentarz do sprawy uzyskał serwis 9to5mac: Apple informuje, iż takie działania nie są nowością, a same reklamy to jeden ze sposobów zarobku programistów, więc nie powinno się ich blokować:

Te wytyczne nie są nowe. Nigdy nie pozwalaliśmy, aby w App Store pojawiały się aplikacje, które ingerują w wydajność lub możliwości innych aplikacji.

Zawsze popieraliśmy reklamy jako jeden z wielu sposobów, które twórcy mogą wykorzystać, by zarabiać na aplikacjach.

W praktyce od teraz blokowanie reklam możliwe więc będzie wyłącznie bezpośrednio w Safari, a nie jak dotychczas, również w innych aplikacjach. W przeglądarce wykorzystywany jest bowiem inny mechanizm blokowania reklam, który nie wykorzystuje VPN, a tym samym nie filtruje całego ruchu sieciowego, by zapobiec wyświetlaniu reklam również w innych aplikacjach.

Co ciekawe, na tę chwilę wszystko wskazuje na to, iż chociaż Apple uniemożliwi programistom aktualizację obecnych edycji aplikacji w sklepie, póki co wciąż będą one w nim dostępne w dotychczasowych wersjach.

Programy

Zobacz więcej
Komentarze (46)