Civilization VI dzięki pomocy AMD otrzyma wsparcie dla DirectX 12
Firaxis, firma tworząca Civilization VI ogłosiła, że wraz z AMD pracuje nad zapewnieniem wsparcia dla DirectX 12 w swojej nadchodzącej produkcji. Dzięki temu silnik gry zostanie przystosowany do obsługi kilku kart graficznych, w systemie lepszym od obecnego SLI czy Crossfire. Dodatkowo gra będzie wspierała obliczenia asynchroniczne.
14.07.2016 12:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie jest to pierwsza większa współpraca Firaxis i AMD. Wcześniejszej obie firmy pracowały nad niskopoziomowym API Mantle, a także nad technologią SFR (Split Frame Rendering) w wydanej w 2014 roku grze Civilization Beyond Earth. W przypadku nadchodzącej najnowszej odsłony, efektem wspólnych prac będzie zapewnienie wsparcie dla najnowszych technologii związanych z DirectX 12.
Obecnie głównym celem jest zapewnienie w Civilization VI pełnego wsparcia dla DirectX 12. Ponadto gra obsłuży technologię Explicit Multi-Adapter, która odpowiada za zapewnienie jak najlepszej współpracy kilku kart graficznych. Rozwiązanie to pozwala na łączenie GPU różnych producentów. Civilization VI będzie mogła więc jednocześnie korzystać np. ze zintegrowanej grafiki Intela i karty Radeon.
Oficjalny zwiastun CIVILIZATION VI
Pojawi się również wsparcie dla obliczania asynchronicznego. Odczują to przede wszystkim właściciele kart AMD, a konkretniej otrzymają oni wzrost wydajności. Karta graficzna nie będzie musiała wykonywać kolejnych kroków sekwencyjnie. Różne zadania będą wykonywane równolegle, co przyspieszy ich przetwarzanie.
Efekty współpracy będziemy mogli zobaczyć 21 października, kiedy to odbędzie się oficjalna premiera Civilization VI. Tytuł zostanie wydany najpierw na komputery pracujące pod kontrolą Windowsa, później pojawić się mają wersje na Maka i Linuksa. Czekamy z niecierpliwością.