Błąd 0x80049dd3 w Outlooku. Microsoft bada sprawę

Outlook w Windows 10 i 11 może sprawiać problemy podczas logowania. Niektórzy użytkownicy skarżą się na błąd 0x80049dd3, a Microsoft potwierdza, że przygląda się sprawie. Usterka objawia się przy próbie zalogowania do skrzynki e-mail.

Outlook
Outlook
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
Oskar Ziomek

18.12.2024 11:52

Korzystający z Outlooka od kilku dni zwracają uwagę na kłopoty przy próbach zalogowania do swoich e-maili. Niektórzy bez wyraźnego uzasadnienia widzą na ekranie błąd 0x80049dd3, informację o braku dostępu oraz sugestię, że jedynym rozwiązaniem jest ponowna próba zalogowania w późniejszym terminie. To nieprawda - okazuje się, że niefortunny komunikat wystarczy po prostu zamknąć, a Outlook jak gdyby nigdy nic wyświetli później skrzynkę e-mail.

Nie zmienia to jednak faktu, że jest to ewidentny błąd, uciążliwy zwłaszcza podczas regularnego odwiedzania skrzynki - choćby zawodowej - w ciągu dnia. Serwis Windows Latest skontaktował się w tej sprawie z Microsoftem i jak się okazuje, producent przygląda się sprawie. Szczegóły nie są na razie znane i trudno szacować, kiedy można spodziewać się rozwiązania (dodatkowym wyzwaniem może być okres przedświąteczny związany zwykle z urlopami i wolniejszym reagowaniem na tego typu zgłoszenia).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niektórzy użytkownicy Outlooka zwracają dodatkowo uwagę, że błąd nie wyświetla się tylko przy logowaniu, ale i potrafi samoczynnie pojawić się na ekranie w losowym momencie, podczas przeglądania zawartości skrzynki e-mail. Szczęśliwie niezależnie od okoliczności, w których błąd 0x80049dd3 pojawi się na ekranie, obecnie wystarczy zamknąć wyskakujące okienko, by kontynuować przeglądanie Outlooka.

Obecnie nic nie wskazuje również na to, by podobny problem dotyczył aplikacji mobilnych. Użytkownicy potrzebujący stałego dostępu do poczty, których wyskakujący błąd wyjątkowo denerwuje, mogą więc rozważyć korzystanie z Outlooka w pierwszej kolejności w tablecie czy smartfonie, przynajmniej do czasu rozwiązania usterki.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)