Coca-Cola już nie jest najdroższą marką, wyprzedziły ją firmy technologiczne

Coca-Cola straciła pozycję lidera rankingów światowych marek, na której znajdowała się przez 13 lat. W miarę jak nasze życie i zarazem kulturę popularną zdominowała elektronika użytkowa, kultowy napój musiał ustąpić miejsca markom bardziej związanym z technologią, które są obecnie oczkiem w głowie marketingowców.

30.09.2013 | aktual.: 30.09.2013 13:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według najnowszego raportu Best Global Brands firmy Interbrand, najcenniejszą obecnie marką świata jest… nadgryzione jabłko. Marka Apple została wyceniona na ponad 98 miliardów dolarów. Nie oznacza to, że warta 79 miliardów Coca-Cola jest druga — na tej pozycji znalazła się marka Google, wyceniona na ponad 93 miliardy. Apple i Google uzyskały ponadto wyróżnienie jako najszybciej zyskujące wartość (odpowiednio o 28% i 34%). Dotychczasowy lider spadł na trzecią pozycję.

Obraz

Warto spojrzeć także na wzrost wartości innych marek z sektora. Rekordowy spadek zaliczyła Nokia — z 19 na 57 miejsce (7,5 miliona dolarów, -65%) i jak tak dalej pójdzie, wypadnie z rankingu. Marka BlackBerry już wypadła. Największy wzrost roku zanotował Facebook (43%, wartość 7,7 miliona, skok z 69 na 52 pozycję). Wśród szybko zyskujących wartość należy wymienić także marki Amazon, eBay i Samsung (skok z 9 na 8 pozycję), niezmiennie wysokimi pozycjami w rankingu cieszą się także Microsoft, IBM, Cisco, Intel, Oracle i HP.

O dominacji Apple'a w materiałach prasowych Interbrands przeczytać można, że zajęcie przez firmę pierwszej pozycji w rankingu marek było tylko kwestią czasu. Mało która marka pozwoliła tak wielu ludziom zrobić tak wiele tak łatwo. To dlatego Apple ma zastępy uwielbiających ją fanów, czego dowodem był bijący wszystkie rekordy debiut iPhone'ów 5S i 5C. Wprowadzając rewolucję w tym, jak pracujemy, odpoczywamy i komunikujemy się, oraz opanowując do perfekcji zdolność zaskakiwania i cieszenia, Apple wysoko postawił poprzeczkę w dziedzinie estetyki, prostoty i łatwości użytkowania, którą teraz będą musiały przeskoczyć inne marki, podczas gdy od Apple'a oczekujemy ciągłego rozwoju — piszą autorzy raportu. Dalej zaznaczają, że Samsung jest obecnie najbardziej dochodowym producentem smartfonów i ma całkiem skuteczną strategię promowania marki, o której można przeczytać w wywiadzie z Sue Shim. Mapy Google'a wciąż są najpowszechniej używanym narzędziem tego typu, zaś na naszych urządzeniach króluje Android.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Komentarze (12)