Code Spells — Java prosta jak... rzucanie czarów w grze?
Z gier można się wiele nauczyć, nawet okazuje się programowania w popularnej Javie — naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego stworzyli na bazie technologii Unity projekt Code Spells, który poprzez zaangażowanie w zabawę skłaniać ma dzieci i młodzież do zainteresowania się, jak to fajnie składać kod. Wcielamy się w ich grze w czarodzieja, mającego za zadanie pomóc sympatycznym gnomom przy użyciu „programowalnych” zaklęć.
12.04.2013 11:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Introducing CodeSpells
Żeby zorientować się, o co chodzi, kiedy wcześniej nie miało się styczności z programowaniem, gracze dostają kilka przykładowych czarów, na których bazie później tworzą własne. Code Spells zachęca do eksperymentowania poprzez nagradzanie użytkownika odznakami za wypełnianie prostych wyzwań. Badania pokazały, że wystarczyła już godzinka zabawy, aby dzieci w wieku od 10 do 12 lat podłapały podstawy Javy. Wygenerowane przez nie nieumyślnie błędy motywowały je do dalszego kombinowania z jeszcze nie do końca rozumianą składnią i wyniki poszukań rozwiązań bywały ogromnie zaskakujące nawet dla dorosłych twórców gry. Beta projektu dostępna jest dla użytkowników systemu Mac OS X od wersji 10.5. Trwają prace nad jego edycją Windows i może też Linux.