Dawn of Man
Dawn of Man to strategia czasu rzeczywistego, posiadająca rozbudowane elementy survivalu.
Początki osadnictwa
Zadaniem gracza będzie zarządzanie oraz rozrost prehistorycznej osady. Musi on zadbać o prawidłowe pozyskiwanie surowców, rozbudowę wioski oraz stale mieć na uwadze dobro swoich ludzi. Kampania fabularna została umiejscowiona od zarania ludzkich dziejów aż po osiągnięcie epoki żelaza, więc przed graczem pełne ręce roboty.
Mechaniką Dawn of Man nie różni się wiele od klasycznych przedstawicieli gier RTS. Nasi podopieczni zbierają rozsiane w określonym obszarze surowce, wznoszą nowe budynki oraz wytwarzają niezbędne do przetrwania narzędzia. Podczas zabawy zaobserwujemy całkiem rozbudowany podział na pory roku, który istotnie wpływa na dostępność pożywienia, poruszanie się po mapie, a nawet zmienne pogodowe, które mogą nam przeszkodzić w sprawnym rozwoju.
Ku epokom
Posiadając niezbędne surowce, gracz może rozwijać coś na kształt drzewka technologii. Odkrywanie ich pozwala na opracowywanie zaawansowanych rozwiązań, zwiększających szybkość wydobywania surowców z ziemi, pozyskiwania drewna lub mocno wpływając na prawidłową gospodarkę.
Jak na rozbudowaną strategię przystało, nie mogło zabraknąć drobnych stanów zagrożenia. Pierwszym kataklizmem, którego możemy być pewni, będzie atak dzikich zwierząt. Te kuszone świeżym pożywieniem oraz zmuszone do szukania nowych miejsc łowów, mogą zacząć atakować skupiska ludzkie. W tym celu nasza społeczność będzie zmuszona nauczyć się bronić i odpowiednio walczyć, by w niedalekiej przyszłości zmierzyć się z dzikimi bestiami oraz większym zagrożeniem … innymi wioskami walczącymi o wpływy.
Kluczowe cechy gry:
- świetnie oddany klimat pierwszych osad ludzkich
- przyjemna dla oka otoczka graficzna
- spora dowolność w planowaniu osady
- system rozwoju
- zmienna środowiskowa
- wiele nieprzewidzianych sytuacji