Dobry rok Onet.pl

Po raz pierwszy w swojej historii, za pierwsze półrocze 2004roku, największy i najpopularniejszy polski portal internetowy Onet.pl wypracował zysknetto. Zwykle druga część roku jest lepsza od pierwszej więcszykuje się znakomity rok portalu. W pierwszym półroczu 2004 r. portal Onet.pl wykazał ponad 2 milionyzłotych zysku netto przy EBITDA (zysk operacyjny powiększony oamortyzację) na poziomie 8,5 miliona złotych. Jednocześnie Onet.plw pierwszym półroczu generował stabilne nadwyżki środkówpieniężnych wystarczające na finansowanie inwestycji oraz obsługęzadłużenia wobec jednostki dominującej (Grupa Onet.pl SA). Wporównaniu do pierwszego półrocza zeszłego roku przychody portaluwzrosły o 59 procent. Szybko wzrasta znaczenie Internetu jako medium reklamowego. Onet.plod blisko czterech lat jest nieprzerwanie niekwestionowanym lideremna rynku reklamy internetowej, z udziałem w rynku szacowanym naponad 40 procent. W pierwszym półroczu 2004 roku, w porównaniu zpierwszym półroczem 2003 roku, liczba reklamodawców wzrosła o ponad45 procent. Zestawienie wskaźników popularności jednoznacznie wskazuje naOnet.pl jako na lidera branży internetowej w Polsce. 1,9 miliardaodsłon miesięcznie, wynik osiągnięty w końcu pierwszego półrocza2004 roku, stawia Onet.pl wśród najczęściej odwiedzanych portali wEuropie. Ponad 5,5 miliona osób w Polsce deklaruje, że korzysta conajmniej raz w miesiącu z portalu Onet.pl. Stanowi to 75 procentwszystkich polskich Internautów (Net Track, SMG/KRC, II kwartał2004). Warto podkreślić, że spośród osób, które choć raz odwiedziłyportal, aż 41 procent pozostało jego lojalnymi użytkownikami, czylitakimi, które deklarują korzystanie najczęściej z Onet.pl (NetTrack, SMG/KRC, II kwartał 2004). Niemal każdy polski Internauta zna Onet.pl. Jest to najbardziejznana i rozpoznawana marka polskiego Internetu - znajomośćwspomagana marki Onet.pl wynosi powyżej 97 procent, natomiastznajomość spontaniczna 77 procent (Interbus, TNS OBOP,kwiecień-czerwiec 2004).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)