Epic wykupuje People Can Fly, Adrian Chmielarz odchodzi
Polscy gracze zapewne doskonale kojarzą Adriana Chmielarza. Starsi pamiętają twórcę jeszcze z prac nad przygodówką Teenagent, młodsi z dynamicznej strzelanki Painkiller, nad którą pracował w zaciszu założonego przez siebie studia People Can Fly. Ostatnim dziełem tworzonym pod jego okiem był zeszłoroczny Bulletstorm, przygotowany dla Epic Games, która to firma w 2007 roku nabyła większość udziałów PCF. Ostatecznie Amerykanie ekipę w całości wykupili, co pociągnęło za sobą także odejście ważnych osób — w tym właśnie Adriana.
13.08.2012 15:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Adrian Chmielarz, Andrzej Poznański i Michal Kosieradzki rozstali się z People Can Fly oraz Epic Games, aby zmierzyć się z innymi wyzwaniami, które w swoim czasie ujawnią — mówi szef Epic Mike Capps. Przez ostatnią dekadę [...] przyczynili się do uczynienia z People Can Fly tak utalentowanego zespołu. Życzymy im wszystkiego najlepszego w przyszłych projektach — dodaje. Capps równocześnie zapewnia, że PCF zostanie odpowiednio wzmocnione i zajmie ważną pozycję wśród innych należących do Epic studiów: Chair, Impossible Games, Epic Japan, jak również Epic Korea.
Wyglądający tworzonego w tej chwili przez People Can Fly projektu Gears of War: Judgment — kolejnej odsłony hitowej serii z Xboksa 360 — mogą ponoć spać spokojnie i nie martwić się o jakość produktu. Adrian Chmielarz potwierdza, że tytuł jest w dobrych rękach i fani gier akcji się w nim zakochają. Wkrótce będzie gotów powiedzieć, co sam ma w planach.