Experiment 12 — wspólny projekt znanych niezależnych twórców gier
Scena tak zwana Indie to nie tylko pojedyncze niezależne projekty domorosłych twórców gier, lecz często również dzieła łączone — jednym z nich jest Experiment 12, opowieść w tuzinie rozdziałów. Za każdy odpowiada inny dosyć znany deweloper. W eksperymencie wzięli udział między innymi Terry Cavanagh od Super Hexagona, Zaratustra od Eversion, Richard Perrin od Kairo czy producent horroru Lone Survivor Jasper Byrne. Wyszło im coś wyjątkowego.
30.07.2013 10:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Panowie umówili się, że robią grę na zasadach tak zwanego Game Jam, czyli każdy dostaje na przygotowanie swojej części całe trzy dni. Myśl przewodnia jest jedna, ciągnie się przez wszystkie produkcje, ale na zasadzie takiej, że kolejna musi nawiązywać w jakiś sposób do poprzedniej, kontynuując pewne wątki. Czasu było tyle, żeby zbytnio nie przesadzać z ambitnością projektów, a skoncentrować na tym, by faktycznie poruszyć w pewien sposób graczy — co chyba się udało. Tytuł dostępny jest dla Windowsa, ale twórcy przepisują go też na OS X.