Facebook testuje nowe reklamy. Okulary przymierzymy nie wychodząc z domu
Facebook jest darmowy, ponieważ zarabia na reklamach, a dzięki ogromnej bazie wiedzy o preferencjach konkretnych użytkowników, może to robić dość skutecznie. Nie powinno więc dziwić, że firma poszukuje kolejnych sposobów na zwiększenie zysków z reklam. Nowy plan obejmuje wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości.
10.07.2018 | aktual.: 10.07.2018 18:43
Nowy typ reklam pojawi się na stronie głównej w News Feed (Aktualności). Na początek funkcja zostanie przetestowana przez wybrane firmy i jeśli program pilotażowy zakończy się sukcesem, to docelowo reklamy trafią do wszystkich użytkowników serwisu.
Reklamy AR jak najbardziej mogą okazać się sporym sukcesem. Po pierwsze, będą wymagały zaangażowania ze strony użytkownika. Po drugie, wszystko zostanie podane w formie atrakcyjnej i prostej minigierki. Po trzecie, będą prezentować się znacznie efektowniej od zwykłej reklamy. Przy reklamach AR pojawi się opcja Kliknij, aby spróbować, to właśnie ona będzie odpowiadać za aktywację bardziej rozbudowanej wersji reklamy z opcjami rozszerzonej rzeczywistości.
Przykładowo podczas kupowania okularów, marka Ray-Ban umożliwi opcję przejrzenia konkretnych modeli na twarzy. Całość oczywiście odbędzie się wirtualnie i zostanie wykorzystana twarz konkretnego użytkownika. Całość może wyglądać podobnie do funkcji w Snapchacie. W czasie rzeczywistym na twarz użytkownika zostaną nałożone wirtualne okulary. Z kolei ekran smartfona posłuży jako lusterko z AR. Potencjalny klient będzie mógł wybrać najbardziej pasujące okulary i następnie je kupić, klikając na link wygenerowany w reklamie. Dla wielu użytkowników Facebooka może to być świetna zabawa, ale także nowy sposób robienia zakupów.
Firma Michael Kors mogła już skorzystać z nowego rodzaju reklam. Z kolei do końca lata nową funkcję sprawdzą firmy: Sephora, NYX Professional Makeup, Bobbi Brown, Pottery Barn czy Wayfair. Z czasem to grono będzie się powiększać. Jeśli nie pojawią się większe problemy, to wprowadzenie nowych reklam jest wysoce prawdopodobne.