Facebook zamyka platformę do podcastów. Całkowita porażka Zuckerberga

Meta zadecydowała o zakończeniu dalszego rozwijania platformy służącej do publikowania podcastów. Osoby, które zdecydowały się wcześniej przenieść na rozwiązanie od Facebooka, muszą szybko znaleźć dla siebie nowe miejsce.

Facebook nie poradził sobie z podcastami (Photo Illustration by Avishek Das/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Facebook nie poradził sobie z podcastami (Photo Illustration by Avishek Das/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Karolina Kowasz

Zgodnie z doniesieniami The Verge, twórcy podcastów nie będą mogli już dodawać nowych nagrań - platforma uniemożliwi im publikację kolejnych treści w ciągu kilku najbliższych dni. To jednak nie wszystkie zmiany, na jakie zdecydowała się Meta, chcąc uprościć swoją ofertę.

Firma zamyka również węzły Soundbites i Audio oraz integruje funkcję Live Audio Rooms z opcją Facebook Live. Zapytany o nagłe zmiany, rzecznik Facebooka, Adelaide Coronado, przekazał tylko informację o decyzji mającej na celu uproszczenie oferowanego przez Metę zestawu narzędzi audio na Facebooku. Rzecznik dodał również, że firma stale ocenia oferowane przez nią funkcje, by móc skupić się na tych najbardziej znaczących.

Chociaż rzecznik nie podał oficjalnej daty zamknięcia serwisu, Bloomberg News wskazuje, że stanie się to 3 czerwca bieżącego roku. To zaś oznacza, że twórcy korzystający z dotychczasowego rozwiązania Facebooka, muszą znaleźć dla siebie nowe miejsce w ciągu zaledwie miesiąca.

Karolina Kowasz, dziennikarz dobreprogramy.pl

Programy

Zobacz więcej
internetfacebookmeta
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)