Gadu-Gadu także w firmie
15 maja firma Gadu-Gadu opublikowała nowy regulamin korzystaniaz serwisu Gadu-Gadu. Nowy regulaminwzbudził wiele kontrowersji, pisaliśmyjuż o artykule 11, który wskazuje, że jedynie poprzez oryginalnykomunikator tejże firmy można komunikować się korzystając z sieciGG. Naszą redakcję mocno zaniepokoił jednak również art. 5 wymienionegoregulaminu o treści: Korzystanie z usług komunikatora Gadu-Gadu może się odbywaćwyłącznie w celach niekomercyjnych i wyłącznie dla użytkuosobistego Użytkownika. Korzystanie z usług komunikatora Gadu-Gaduw celach zarobkowych bądź komercyjnych lub w celach związanych zprowadzoną jakąkolwiek działalnością gospodarczą bądź w związku zprowadzeniem takiej działalności może nastąpić wyłącznie napodstawie pisemnego porozumienia z Operatorem. Treść powyższego artykułu można by było interpretować w ten sposób,że z komunikatora można korzystać jedynie w ramach "użytkudomowego" czyli nie w firmie, tj. nie do firmowych kontaktów zklientami, partnerami, czy nawet do wewnętrznego komunikowania siępracowników. Postanowienia te na tyle nas zaniepokoiły, że skontaktowaliśmy sięz przedstawicielami Gadu-Gadu z prośbą o interpretację. Dziśuzyskaliśmy odpowiedź. Na szczęście okazało się, że artykuł 5należy interpretować korzystnie dla użytkowników. Szczegółowąinterpretację przedstawił nam Rzecznik Prasowy Gadu-Gadu PanJarosław Rybus, poniżej publikujemy jego wypowiedź. W rozumieniu punktu 5. "korzystanie z usług komunikatoraGadu-Gadu może się odbywać wyłącznie w celach niekomercyjnych" -oznacza to m.in., że nie można pobierać opłat za korzystanie zkomunikatora Gadu-Gadu, który był, jest i będzie bezpłatnymprogramem. Punkt ten ma w zamiarze dotyczyć takich sytuacji, gdynp. sieć Gadu-Gadu jest wykorzystywana w celach komercyjnych, np.przesyłania spamu do użytkowników Gadu-Gadu lub pobierania opłat zakorzystanie z nieoryginalnej wersji programu Gadu-Gadu. Punkt 5 nie dotyczy w żaden sposób sytuacji, gdy numer GG jesttraktowany jako forma kontaktu, nie tylko prywatnego, ale równieżkomercyjnego wewnątrz firmy, jak i z kontrahentami, gdy podawanyjest jako sposób kontaktu na aukcjach internetowych, w sklepachinternetowych, na firmowych stronach www, wizytówkach i innychmateriałach. Takie wykorzystywanie numeru GG nie jest łamaniemregulaminu. Ideą komunikatora jest komunikowanie się. Nie jestcelem regulaminu ograniczanie tej podstawowej właściwości i zaletyGadu-Gadu, które jest powszechnym narzędziem do komunikacji wpolskim Internecie. Obecny regulamin zastąpił stary, powstały w 2000 roku (zpóźniejszymi poprawkami), który nie odpowiadał zmianom, jakie przezokres ostatnich sześciu lat zaistniały w polskim Internecie. Nowyregulamin w sposób kompleksowy określa zasady korzystania zkomunikatora Gadu-Gadu. Pełna treść regulaminu dostępna jest na stronie Gadu-Gadu.
18.05.2006 15:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika