Godot4.2.1
Godot Engine to wieloplatformowe środowisko do tworzenia gier 2D i 3D na takie platformy jak Windows, Linuks, Mac OS, Android, iOS, HTML5 i wiele innych.
Godot jest rozprowadzany na wolnej licencji MIT i używa zaawansowanego silnika wykorzystującego OpenGL ES 3.0. Od wersji 3.0 do tworzenia gier w 3D wykorzystuje zaawansowany silnik fizyki Bullet. Jako jeden z pierwszych dodał pełne wsparcie dla otwartego formatu grafiki 3D czyli dla glTF 2.0.
Posiada pełne wsparcie dla własnego języka GDScript, wzorowanego składnią do Pythona oraz C#, C++ i VisualScript. Istnieje możliwość dodania wsparcia dla kolejnych języków poprzez wtyczkę GDNative. Posiada także podstawowe wsparcie dla ciągle zyskującej popularność technologii VR i AR.
Twórcy zapewniają, że nawet użytkownik nie znający się na programowaniu będzie mógł stworzyć własną grę, poprzez graficzne tworzenie kodu za pomocą wbudowanego VisualScript. Silnik posiada wiele przykładowych projektów, które pozwolą na zapoznanie się z jego podstawami. Polska wersja programu i dokumentacji, znacząco ułatwia rozpoczęcie nauki przy tworzeniu gier. Dzięki prostemu lecz potężnemu systemowi scen, może konkurować z takimi programami jak Unity czy Unreal Engine.
Nie da się ukryć, że jego mocną stroną jest, ostatnio przepisany od podstaw, system animacji. Użytkownik dostaje do rąk potężne narzędzie, które pozwala jak zapewniają autorzy, na animowanie prawie każdego elementu silnika. Intrygujący jest również nowy system symulacji cząsteczek, obliczany bezpośrednio przez GPU. Na uwagę zasługuje ciągle rosnąca biblioteka zasobów dostępna bezpośrednio z edytora.
Uwaga!
- Oprogramowanie Godot wymaga, aby posiadana architektura sprzętowa wspierała OpenGL-a w wersji 3.0.
- Aby wyeksportować projekt potrzebne są szablony eksportu, dostępne na stronie internetowej projektu.